קרן קוריאה -ישראל אישרה מענקים ל - 6 פרוייקטים בינלאומיים חדשים בתקציב של כ- 5 מיליון דולר

ד"ר אלי אופר, המדען הראשי: "קיים פוטנציאל רב לשיתופי פעולה בין התעשייה הישראלית והקוריאנית, הדומות זו לזו בהיותן מתקדמות טכנולוגית ומבוססות במידה רבה על הון אנושי איכותי". מועצת המנהלים של קרן קוריאה ישראל לתמיכה במו"פ תעשייתי


00:00 ,28.05.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
ד"ר אלי אופר, המדען הראשי: "קיים פוטנציאל רב לשיתופי פעולה בין התעשייה הישראלית והקוריאנית, הדומות זו לזו בהיותן מתקדמות טכנולוגית ומבוססות במידה רבה על הון אנושי איכותי"

מועצת המנהלים של קרן קוריאה ישראל לתמיכה במו"פ תעשייתי, KORIL-RDF בראשות המדען הראשי במשרד התעשייה המסחר והתעסוקה, ד"ר אלי אופר, אישרה בישיבתה האחרונה (בשבוע החולף) מענקים ל - 6 פרויקטים בינלאומיים חדשים המשותפים לחברות ישראליות וקוריאניות, בתקציב כולל של כ - 5 מיליון דולר.

הקרן הוקמה ביולי 2001 ואישרה מאז 17 פרוייקטים של שת"פ בינלאומי ועוד 2 פרוייקטים ראשוניים הכוללים בדיקת הייתכנות לשת"פ. הקרן תומכת ב- 50% מהוצאות הפרוייקט המשותף עד לסכום של 500,000$ לפרוייקט.

בין הפרוייקטים שאושרו:

· חברת סייטיק- ויסטה מנתניה מפתחת עבור חברת סמסונג – טקווין הקוריאנית מעבד אות (DSP) חדשני למצלמות. המעבד אשר ישמש במצלמות הדור החדש של סמסונג - טקווין ישפר דרמטית את ביצועיהן לעומת אלה של הדור הקודם.
· חברת מוביט מישראל וחברת סולדה מקוריאה משתפות פעולה בפיתוח מערכת חדשנית לשוק האבטחה, לצפיה מרחוק במצלמות ווידאו דרך האינטרנט. מטרת המערכת לאפשר למוקדי אבטחה ולמנויים לצפות בתמונות ווידאו המתקבלות מבתיהם, כדי לדאוג ולפקח על בטחון אנשים, חיות מחמד ורכוש.
מוביט טלקום היא חברת סטארט-אפ ישראלית המתמחה בתקשורת ווידאו ונתונים וסולדה היא חברה קוריאנית המתמחה בפיתוח ויצור מצלמות ווידאו לאבטחה ומערכות טלוויזיה במעגל סגור.

· חברת נקסטק טכנולוגיות, המתמחה בסריקת לייזר תלת ממדית לחלקים צורתיים, תפתח ביחד עם חברת Inus Technologies הקוריאנית מערכת לייזר אוטומטית למדידה ובקרת איכות של מוצרי הזרקת פלסטיק בקו הייצור.

ד"ר אלי אופר, המדען הראשי במשרד התמ"ת המכהן כיו"ר מועצת המנהלים של הקרן, אומר כי קיים פוטנציאל רב לשיתופי פעולה בין התעשייה הישראלית והקוריאנית, הדומות זו לזו בהיותן מתקדמות טכנולוגית ומבוססות במידה רבה על הון אנושי איכותי.
"אני מוצא יתרון רב לחברות ישראליות שהצליחו לחבור לחברות רב לאומיות. חברות אלו מצליחות להוכיח בצורה ברורה, יתרונות בפיתוח, בייצור ובשיווק".
קרן קוריאה היא חלק ממערך הקרנות הבינלאומיות לתמיכה במו"פ. קרנות נוספות פועלות גם מול ארה"ב, בריטניה, קנדה וסינגפור. כמו כן מופעלים שיתופי פעולה על בסיס הסכמים בינ"ל לתמיכה מקבילה עם עוד כ – 13 מדינות באירופה ובמזרח הרחוק.

עו"ד שרון דפני, מנהלת KORIL בישראל, ציינה כי תפקידה של הקרן אינו מסתכם במתן מענקים כספיים וכי הקרן גם מסייעת לחברות הישראליות באיתור שותפים קוריאנים, ביצירת הקשר עמן ובגישור על פערים של שפה ותרבות עסקית.