קרן סינגפור-ישראל אישרה מענקים בגובה 1.5 מיליון דולר

הקרן למו"פ תעשייתי בראשות המדען הראשי אישרה מענקים ל-5 פרויקטים משותפים בין חברות ישראליות וסינגפוריות. עד היום עודדה הקרן פרוקיטים בעלות של למעלה מ-60 מיליון דולר


00:00 ,25.04.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

הקרן למו"פ תעשייתי בראשות המדען הראשי אישרה מענקים ל-5 פרויקטים משותפים בין חברות ישראליות וסינגפוריות. עד היום עודדה הקרן פרוקיטים בעלות של למעלה מ-60 מיליון דולר
 
מועצת המנהלים של קרן SIIRD , הקרן הדו-לאומית סינגפור-ישראל למחקר ופיתוח תעשייתי, בראשות ד"ר אלי אופר, המדען ראשי במשרד התמ"ת, אישרה בישיבתה האחרונה מענקים ל-5 פרויקטים בינלאומיים חדשים המשותפים לחברות ישראליות וסינגפוריות במענק של כמיליון וחצי  דולר.
 
ד"ר אלי אופר, אשר ביקר בסינגפור בחודש שעבר, הביע את שביעות רצונו מפעילות הקרן הדו לאומית למו"פ סינגפור –ישראל (קרן SIIRD) ומהעלייה בכמות הפניות מצד חברות סינגפוריות. בישיבת מועצת המנהלים הוחלט פה אחד על הארכת פעילות הקרן בשלוש שנים נוספות.
 
במהלך ביקורו בסינגפור נפגש ד"ר אופר עם ד"ר טוני טאן, יו"ר הקרן הלאומית למו"פ (NRF) של סינגפור ומי שכהן עד לאחרונה כסגן ראש הממשלה הסינגפורי. במהלך הפגישה נערך דיון על אפשרויות העמקה וההרחבה של שת"פ המו"פ עם סינגפור. ד"ר טאן קיבל את הזמנתו של ד"ר אופר לבקר בישראל על מנת לפגוש אישית את קברניטי המחקר והפיתוח הישראלים ולדון באפשרויות שת"פ.  
 
עו"ד שירלי רפואה-חסון, מנהלת קרן SIIRD בישראל, ציינה כי עד היום אישרה הקרן 58 פרויקטים דו לאומיים  ועודדה פרויקטים בתקציב של למעלה מ-60 מיליון דולר. תפקיד הקרן הוא כפול: הן מציאת שותפים טכנולוגיים מתאימים שיובילו למסחור נאות של המוצר המפותח והן השתתפות בסיכון, קרי, תמיכה כספית של עד 50% מעלות המו"פ של הפרוייקט עד לגובה של 750,000 דולר לפרויקט. עו"ד רפואה מסרה כי  לסינגפור יתרונות רבים של מיקום, שפה, כוח עבודה אתי ושמירה על זכויות קניין רוחני. ברדיוס של 7 שעות טיסה מסינגפור ניתן להגיע לאוכלוסייה של כ-3 מיליארד איש.
 
מועד אחרון להגשת הבקשות המשותפות לישיבת מועצת המנהלים הבאה הוא יולי 2006.
 
בין הפרוייקטים שאושרו במועצת המנהלים נזכיר את השת"פ בין M-SYSTEMS  הישראלית לאמפנול סינגפור אשר תפתחנה ממשק מתוחכם וחדשני לטובת התקני אחסון מידע אישי כדוגמת הדיסק-או-קי.
 
חברת קונסילוגרם (CONCEALOGRAM) הישראלית וחברת XID TECHNOLOGIESהסינגפורית, יפתחו מערכת בקרת גישה חדשנית המשלבת טכנולוגית זיהוי פנים ביומטרית עם הצפנת והסתרת מידע בתעודות נייר ע"י טכנולוגיית עיבוד תמונה.
 
חברת פרלל קומיוניקיישנס (PARALLEL COMMUNICATIONS) וחברת IPVOX הסינגפורית יפתחו יחד מערכת קול- סנטר מרוחק עם אפשרות תפעולו על ידי עיוורים או בעלי מוגבלות.