קרן ישראלית-סינית-אמריקנית תשקיע 150 מיליון דולר ביישומי טכנולוגיה ישראלית בסין

בראש הקרן יעמוד שלי הריסון, ממציא הברקוד; מהצד הסיני - קבוצת התקשורת הגדולה במדינה


00:00 ,23.06.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
בראש הקרן יעמוד שלי הריסון, ממציא הברקוד; מהצד הסיני - קבוצת התקשורת הגדולה במדינה
 
הוקמה קרן השקעות ישראלית-סינית-אמריקנית, בהשתתפות קבוצת משקיעים אמריקנית בראשות איש העסקים היהודי-אמריקני שלי הריסון, שתשקיע בטכנולוגיות ישראליות שיישומו בסין.

הקרן מצפה להגיע לגיוס בהיקף 150 מיליון דולר. חוזה הקמתה נחתם היום (ג') בבייג'ין. הריסון, המשקיע בתחום ההיי-טק והמציא את הברקוד, נחשב למקורבו של השר אהוד אולמרט.

השותפים הסינים בקרן הם קבוצת התקשורת הגדולה במדינה, פיפל'ס דיילי, שבבעלותה גם השקעות בנדל"ן, בתעשייה ובתשתיות, ואוניברסיטת טשינגאווה, מהגדולות בסין, הנמצאת בבעלות ממשלת סין ורבים מבכירי השלטון הם מבוגריה. השותפים הסינים ציינו בעת החתימה, כי הם רואים בהשקעה זו מנוף לקידום פעילותם העסקית.

מהצד הישראלי תיעשה ההשקעה בידי לשכת המדען הראשי בתמ"ת. החברה המשותפת תיקרא ווליו-לינק אינבסטמנט, ארה"ב-סין-ישראל.

היום התקיימו בבייגי'ן עשרות פגישות בין המשתתפים במשלחת אנשי העסקים וההיי-טק המבקרת בסין, לנציגי חברות סיניות.

שר הסחר הסיני, בו שילייאן, ביקש שישראל תכיר בסין כ"כלכלת שוק חופשי". משמעות הכרזה כזו היא שבעת חקירת מחירי היצף, ייבדקו מחירי הייצוא מסין ביחס למחירים במדינה עצמה, ללא השוואתם למחירים במדינות שלישיות.

סין התקבלה באחרונה לארגון הסחר העולמי, אולם תחת מיגבלה לפיה ב-15 השנים הקרובות ייבדקו מחירי היבוא בהיצף המגיע מסין למדינות המערב, גם בהשוואה למחירים במדינות שלישיות, דבר המקשה מאוד על הייצוא הסיני.

אולמרט השיב, כי ישראל תהיה מוכנה לבדוק מתן הכרזה כזו, ובנוסף תהיה מוכנה, במקרים מסוימים, לבדוק את משלוחי היבוא בהיצף מסין בהשוואה למחירים בפרובינציה ממנה נשלחה הסחורה, ולא בהשוואה לרמת המחירים הממוצעת בסין כולה. דבר זה גם הוא צפוי להקל על הייצוא הסיני לישראל.