קרן SIIRD אישרה 6 פרויקטים משותפים

קרן סינגפור - ישראל למחקר ופיתוח טכנולוגי אישרה במועצת המנהלים האחרונה פרויקטים משותפים אשר יקבלו תמיכה בתקופה הקרובה בתקציב של 4 מיליון דולר


00:00 ,14.01.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

קרן סינגפור - ישראל למחקר ופיתוח טכנולוגי אישרה במועצת המנהלים האחרונה פרויקטים משותפים אשר יקבלו  תמיכה בתקופה הקרובה בתקציב של 4 מיליון דולר
 
קרן סינגפור - ישראל למו"פ תעשייתי טכנולוגי (SIIRD), בראשות המדען הראשי ד"ר אלי אופר, הודיעה כי בישיבתה האחרונה אישרה מענקים ל-6 פרויקטי מחקר ופיתוח חדשים שיבוצעו בשנה הקרובה בין חברות ישראליות וסינגפוריות. תקציבם הכולל של הפרויקטים יעמוד על כ-9 מיליון דולר אמריקאי, מתוכם תמיכת הקרן היא כ-4 מיליון דולר.
 
ממשרד התמ"ת נמסר כי בהשקעה זו מסיימת קרן סינגפור - ישראל את שנת 2009 עם אישור של 15 פרויקטים חדשים שתקציבם הכולל עומד על 25 מיליון דולר מתוכם מענקי הקרן בסך 8 מיליון דולר. הפרויקטים שאושרו הם בתחומי המדיה הדיגיטלית, התקשורת, האנרגיה הירוקה והתעופה.
 
שרון קדמי, מנכ"ל משרד התמ"ת החבר במועצת המנהלים של הקרן מסר כי תחום המו"פ בסינגפור נמצא כיום בחשיבות עליונה וכי ניתן למצוא יותר ויותר חברות טכנולוגיות לצד מכוני מחקר מתקדמים המעוניינים לשתף פעולה עם חברות ישראליות מכל התחומים.  
 
ד"ר אלי אופר, המדען הראשי ויו"ר קרן סינגפור-ישראל,  ציין כי לאחרונה הוארך ההסכם בין הממשלות וכי לשכת המדען הראשי וה-EDB בסינגפור הביעו את שביעות רצונם מפעילות קרן סינגפור-ישראל, פעילות התורמת ליחסי המסחר והתעשייה בין שתי המדינות.
 
ד"ר אופר אף ציין כי יתכן ויש לשקול את הגדלת תקציבי קרן סינגפור-ישראל כך שתכלול פרויקטים גדולים בתחומי מדעי החיים, הביוטכנולוגיה והננו-טכנולוגיה, תחומים בהם לסינגפור קיים יתרון יחסי משמעותי עבור חברות ישראליות.