קרן CIIRDF אישרה מענקים לפרויקטים קנדיים-ישראלים בשווי 2 מיליון דולר

מועצת המנהלים של הקרן דנה ב-10 בקשות ואישרה בישיבתה בקנדה מענקים לארבעה פרויקטים בינלאומיים חדשים. בין הפרויקטים שאושרו: פיתוח של רובוטים מיניאטוריים חכמים


00:00 ,19.08.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

מועצת המנהלים של הקרן דנה ב-10 בקשות ואישרה בישיבתה בקנדה מענקים לארבעה פרויקטים בינלאומיים חדשים. בין הפרויקטים שאושרו: פיתוח של רובוטים מיניאטוריים חכמים
 
מועצת המנהלים של קרן CIIRDF, הקרן הדו-לאומית קנדה - ישראל למחקר ופיתוח תעשייתי, בראשות ד"ר אלי אופר, המדען הראשי במשרד התמ"ת, דנה ב-10 בקשות ואישרה בישיבתה ביולי 2008 בקנדה, מענקים ל-4 פרויקטים  בינלאומיים חדשים, המשותפים לחברות ישראליות וקנדיות. 
 
קרן קנדה – ישראל  למו"פ (קרן CIIRDF) היא חלק ממערך הקרנות הבינלאומיות לתמיכה במו"פ תעשייתי הפועלות בראשות המדען הראשי במשרד התמ"ת, ד"ר אלי אופר. בנוסף לה, פועלות קרנות דו-לאומיות עם ארה"ב, בריטניה, דרום-קוריאה וסינגפור.
 
בין הפרויקטים שאושרו: תוכנת וידאו מתוחכמת לפיקוח והשגחה 24 שעות ביממה, פיתוח של רובוטים מיניאטוריים חכמים, פיתוח של מערכת לייצור SOLAR CHIPS על ידי טכנולוגיית הזרקת דיו וכן פיתוח של מערכת קירור נוזלית חדשנית, שתתגבר על רעשים כדי להעלות רמת ביצוע של מחשבים אישיים.
 
ד"ר אלי אופר, המדען הראשי במשרד התמ"ת ויו"ר קרן CIIRDF, הביע את שביעות רצונו מפעילות הקרן ומסר כי קנדה היא מרכז טכנולוגי בינלאומי מעולה ושיתוף פעולה עם חברותיה מקדם חדירה מהירה לשוק הצפון אמריקאי החשוב. 
 
לז אבלסון, מנהל קרן CIIRDF בישראל, ציין כי שיתוף פעולה בין היכולות הישראליות והקנדיות הוא יעיל ביותר. השוני בין האופי הישראלי והקנדי מאפשר לכל צד להביא לפרוייקט את תכונותיו  והתוצאה טובה יותר בהרבה מהסך הכל של שני הצדדים.