קניין רוחני: ישראל תישאר בסיווג Priority Watch List

משרד התמ"ת בתגובה: רמת ההגנה על קניין רוחני בארץ גבוהה ואף התחזקה עת נחקק תיקון לפקודת הרוקחים המגן על נתוני התרופה בתיק המקור למשך זמן של עד 5 שנים


00:00 ,03.05.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

משרד התמ"ת בתגובה: רמת ההגנה על קניין רוחני בארץ גבוהה ואף התחזקה עת נחקק תיקון לפקודת הרוקחים המגן על נתוני התרופה בתיק המקור למשך זמן של עד 5 שנים
 
פורסם בארה"ב דו"ח הממשל לגבי מדיניות אותן נוקטות מדינות שונות במסגרת המאבק בעבירות קניין רוחני. במסגרת הדו"ח הפדרלי, המכונה Special 301, הוכנו סקירות על 77 מדינות בהן גם מדינת ישראל.
 
על פי הדו"ח ישראל תישאר באותה קטגוריה בה היא נמצאת כיום Priority Watch Listגם במהלך שנת 2009. בדו"ח נכתב כי הממשל האמריקאי מעודד ברמת הדיאלוג בין שתי המדינות בשנה האחרונה אם כי הוא מודאג מרמת ההגנה על מידע בייחוד בתחום התרופות.
 
משרד התמ"ת הגיב היום על פרסום הדו"ח האמריקאי וציין כי הוא סבור שרמת ההגנה על קניין רוחני בארץ, גם בתחום התרופות היא גבוהה, ואף התחזקה, כאשר בשנת 2005 נחקק תיקון לפקודת הרוקחים המגן על נתוני התרופה בתיק המקור למשך זמן של עד 5 שנים. דברים ברוח זו גם נאמרו לנציגי הממשל האמריקאי העוסקים בנושא עימם המשרד עובד באופן שוטף.
 
המשרד רואה בחיוב את החלטתה של ארה"ב להמשיך בהליך של בדיקה מחוץ ללוח הזמנים הרגיל, "out of cycle review", צעד שיאפשר שינוי במעמדה של ישראל ויציאה מן הרשימה גם בטרם עברה שנה ממועד הסקירה הקודם כפי שהדבר נעשה בדרך כלל.
 
ממשרד התמ"ת נמסר עוד כי בשנה החולפת התקיימו דיונים נרחבים בין נציגי שתי הממשלות בנושא, והמשכם עשוי בהחלט להביא לפתרון הבעיה.
 
שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר מסר בתגובה כי הוא לומד את הנושא, וטרם גיבש עמדה בעניין. "מדובר בסוגיה מורכבת, הנוגעת למספר משרדי ממשלה, שעשויות להיות לה השלכות רחבות גם על הקשרים עם שותפות הסחר הגדולות של ישראל ועל כן ננהג במשנה זהירות בעניין".