קידום הסחר עם סין: מכון היצוא חתם על הסכם לשיתוף פעולה עם חברת הייעוץ אפקו

במוקד "תוכנית "שביט" של מכון היצוא, שנועדה לסייע ליצואנים הישראלים בהתמודדות מול המשבר הכלכלי עומד המאמץ להגביר את החדירה הישראלית לשווקים המתעוררים תוך התמקדות בסין וזאת בתחומים בהם יש לישראל יתרון תחרותי בולט: תוכנה, תקשורת, אלקטרוניקה ורכב


00:00 ,12.03.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

במוקד "תוכנית "שביט" של מכון היצוא, שנועדה לסייע ליצואנים הישראלים בהתמודדות מול המשבר הכלכלי עומד המאמץ להגביר את החדירה הישראלית לשווקים המתעוררים תוך התמקדות בסין וזאת בתחומים בהם יש לישראל יתרון תחרותי בולט: תוכנה, תקשורת, אלקטרוניקה ורכב.
 
מנכ"ל מכון היצוא, אבי חפץ, אמר כי בכוונת מכון היצוא להסיט את כובד המשקל מגושי היעד המסורתיים של היצוא הישראלי לעבר השווקים המתפתחים, תוך דגש על סין הצפויה להציג שיעורי צמיחה גבוהים יחסית בשנתיים הקרובות. עבור החברות הישראליות סין היא מדינה עם חסמי כניסה גבוהים בשל התרבות העסקית השונה, השפה, המרחק, העלויות וכד'. השוק הסיני לדבריו מציג מגוון רחב של אפשרויות עסקיות, הן של יצוא ישיר והן של מיזמים משותפים וזאת על רקע הצורך שלה בשדרוג תשתיות ורכישת טכנולוגיות.
 
מניתוח שערך המכון עולה, כי סין צפויה לצמוח בשנים 2009 ו-2010 בשיעור של 6% ו-7.3% בהתאמה.
 
חפץ אף מסר, כי לצורך יישום התוכנית, הלכה למעשה, חתם מכון היצוא על הסכם עם חברת אפקו (Apco Worldwide) - חברת ייעוץ בינלאומית המתמחה בפיתוח עסקי, מיזוגים, רכישות ומיזמים משותפים. חברת אפקו תעניק שירותי ייעוץ ליצואנים מטעם מכון היצוא. השירות יכלול ניתוח ומיפוי השוק המקומי, יצירת קשרים עם שותפים מקומיים, זיהוי פרויקטים פוטנציאליים ומיגון נוסף של שירותים פרטניים, אשר יסייעו ליצואנים בהעמקת החדירה לסין.
 
עוד מסר חפץ כי האינטגרציה בין היכולות והקשרים של מכון היצוא והניסיון הרב של חברת אפקו בייעוץ וליווי בשוק הסיני לרבות ההיכרות המעמיקה של החברה עם המאפיינים המיוחדים של שוק זה יובילו לקידום היצואנים הישראליים בשוק הסיני ולניצול מרבי של הפוטנציאל הקיים בשוק.
 
מנכ"ל אפקו ישראל, גד בן ארי, אמר, כי במציאות של משבר כלכלי גלובלי ושווקים נסוגים השוק הסיני הוא עדיין ההזדמנות הריאלית האמיתית ואולי החשובה ביותר עבור חברות ייצוא ישראליות. " דווקא כששיעור הצמיחה בסין נמוך משהיה לפני שנה שנתיים יש שם צורך גובר הן בהשקעות זרות והן בשיתופי פעולה עם חברות זרות, בעיקר כאלה שמציגות טכנולוגיה וחדשנות. בתנאים של היום ההתייחסות שלהם תהיה רצינית ועניינית יותר והדבר מהווה הזדמנות לייצוא הישראלי" .
 
בן ארי הוסיף, כי חברת אפקו מצידה תעניק לחברות שיכללו בפרויקט סיוע וליווי מקצועי צמוד . "זהו ערך מוסף חשוב מאד ,בעיקר כשמדובר בשוק הסיני ובתרבות עסקית מורכבת . אני משוכנע, שהנסיון הרב שלנו בסין יסייע להן לנצל את הפוטנציאל ולממש הזדמנויות עסקיות " אמר בן ארי.