קבוצת מלם-תים הטמיעה מערך ניהול מסרים ברשות המסים

המערכת משמשת גופים רבים המחוברים לרשות המסים בהם נמלי ישראל, מסופי מטען, אזרחים, משרדים ממשלתיים, חברות ספנות, עמילי מכס, יבואנים. היקף הפרויקט: חצי מיליון שקל


00:00 ,22.04.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

המערכת משמשת גופים רבים המחוברים לרשות המסים בהם נמלי ישראל, מסופי מטען, אזרחים, משרדים ממשלתיים, חברות ספנות, עמילי מכס, יבואנים. היקף הפרויקט: חצי מיליון שקל
 
חברת גרדיאן מקבוצת מלם-תים מסיימת בימים אלו הטמעת מערכת לניהול מסרי לקוחות ברשות המסים. המערכת מחברת את המחשב המרכזי ללקוחות רשות המסים ואחראית על הטיפול בממשקים של מערכת המכס אל מול מאות גופים חיצוניים בקהילת סחר חוץ. בין היתר משמשת המערכת גופים רבים, המחוברים לרשות המסים, כגון: נמלי ישראל, מסופי מטען, אזרחים, משרדים ממשלתיים, חברות ספנות, עמילי מכס, יבואנים ועוד. פרויקט זה יושם כמרכיב עצמאי ברשות המסים בסוף שנת 2008. היקף הפרויקט נאמד בחצי מיליון שקל. 
 
המערכת החדשה מאפשרת צורות תקשורת סטנדרטיות מול הגופים השונים, מנטרת בעיות תקשורת ומקצרת זמני תגובה ובכך מספקת שירות מהיר ללקוח. המערכת אף מאפשרת איתור השידורים על פי שם הקובץ וכתובת השולח, על פי מאפיינים בנתונים, העברת הנתונים און-ליין לעיבוד במחשב המרכזי, עבודה עם פרוטוקולים מרובים ואבטחת מידע. כמו כן, כוללת המערכת החדשה מערך התאוששות מאסון (DRP), המאפשר חזרה לעבודה בדיוק מהנקודה בה אירעה נפילת המערכת.
 
ליונל עמר, ראש תחום ניהול פרויקטים בהנהלת רשות המסים, מסר כי "מטרות הטמעת המערכת החדשה הינן בעיקר שיפור השירות ללקוחות, אפשרות לשלוט ולבקר את המסרים המתקבלים ויוצאים ממערכת המכס, שיפור זמני התגובה בתקשורת, שילוב ארגונים באופן מהיר, שילוב המכס בקדמה הטכנולוגית, מעבר לשיטת עבודה מתקדמת ומקובלת וטיוב תהליכים קיימים והורדת תהליכים ישנים. המערכת החדשה שהטמיעה גרדיאן כבר נכנסה לפעולה לשביעות רצוננו המלאה".
 
הפתרון שיושם פותח על בסיס מוצר האינטגרציה Microsoft BizTalk, הנועד לקשר בין מערכות שונות באותו ארגון ובין ארגונים שונים. מערכת ניהול המסרים ב-BizTalk, המוגדרת כמערכת קריטית ברשות המסים, מקשרת בין מערכות המכס לבין מערכות המידע של לקוחות המכס.
 
שמשון פישלר, מנהל חטיבת אינטגרציה בגרדיאן מקבוצת מלם-תים: "מערך ניהול המסרים הוותיק במכס היה לא שלם. למערכת לא היתה יכולות שליטה ובקרה, ולכן כשהגיעו מסרים שגויים או כאשר מסרים נתקעו במערכת, לקוחות לא קיבלו מענה ונאלצו לשדר מסרים חוזרים למערכת. המערכת אותה גרדיאן הטמיעה, תוכננה תוך דגש על פתרון הכשלים והחולשות של המערכת הוותיקה. האתגר הגדול של הפרויקט היה להתמודד עם המרת הנתונים הטבעית ל-BizTalk, והוספת גורמי בקרה ושרידות למערכת, הנדרשים ממערכת קריטית שכזו".