צרפת ובריטניה דורשות להחיל מכס על מוצרים מהשטחים - 4 שנים רטרואקטיווית

צרפת ובריטניה החלו באחרונה לדרוש מחברות ישראליות המייצרות מעבר לקו הירוק, מכס בגין היצוא אליהן בארבע השנים האחרונות. הדרישה נעשית, למרות ההבנות עם האיחוד האירופי, ולפיהן יוטל מכס על יצוא מהשטחים רק מתחילת 2005


00:00 ,29.03.2005 מאת: מערכת פורט2פורט
צרפת ובריטניה החלו באחרונה לדרוש מחברות ישראליות המייצרות מעבר לקו הירוק, מכס בגין היצוא אליהן בארבע השנים האחרונות. הדרישה נעשית, למרות ההבנות עם האיחוד האירופי, ולפיהן יוטל מכס על יצוא מהשטחים רק מתחילת 2005.

בדיוני הוועדה הדו-לאומית ישראל-צרפת, בראשות שר התמ"ת אהוד אולמרט ועמיתו הצרפתי פטריק דייודז'אן, ציין אולמרט את אי-שביעות רצונה של ישראל מהחלה רטרואקטיווית של מכס בצרפת על יצוא שמקורו בשטחים. לדבריו, ישראל מצפה מצרפת להימנע מצעדים אלה.

סמנכ"לית סחר חוץ במשרד התמ"ת, רונית קן, אמרה כי המשרד פועל לביטול הדרישה. לדבריה, ישראל הלכה צעד גדול לקראת האיחוד האירופי, ועתה על האיחוד לנקוט גישה בונה ולהסתכל קדימה, לא לאחור.

בתוך כך נמסר אתמול ממשרד התמ"ת כי התעשייה האווירית (התע"א) חתמה עם החברה הצרפתית TNI-סופטוור על הסכם לשיתוף פעולה במחקר ופיתוח (מו"פ) לשנתיים. מדובר בפרויקט המיועד לפיתוח כלים חדישים לתכנון מערכות גדולות בתחום התעופה.

אולמרט הציע לעמיתו הצרפתי להעמיק את שיתוף הפעולה בין המדינות בתחומי הביוטכנולוגיה, המכשור הרפואי והחדשנות התעשייתית. כמו כן הציע אולמרט להכריז על שיתוף פעולה בתחום החלל כתחום מועדף וביקש לקבל את תמיכת ממשלת צרפת בהשתלבות איגוד תעשיות החלל הישראליות בארגון האירופי המקביל ASD.

בפגישה עם השר הצרפתי השתתפו התעשיינים סמי סגול יו"ר כתר שרכשה את האליברט הצרפתית המתמחה בתחום הפלסטיק, דורון ענבר נשיא אי.סי.איי, ספקית של פרנס טלקום, ישראל מקוב מנכ"ל טבע המפעילה חברה הבת בצרפת, דב לאוטמן נשיא דלתא טקסטיל ונשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש.

בשלוש השנים האחרונות נרשמה עלייה בהיקפי הסחר בין ישראל לצרפת, לאחר שמשרד הסחר הצרפתי הכריז על ישראל כיעד שיווקי מועדף. ב-2004 הגיע היצוא הישראלי לצרפת ל-771 מיליון דולר, והיבוא ממנה - לכ-1.26 מיליארד דולר.