צעד נוסף בהידוק הקשרים התיירותיים והמסחריים בין ישראל וירדן

שר התחבורה מאיר שטרית , שר התחבורה של ממשלת ירדן, סעוד נוסיראת , ראשי רשות שדות התעופה היו"ר צבי שלום, המנכ"ל גבי אופיר, שגריר ישראל בירדן, יעקב הדס ושגריר ירדן בישראל, מערוף אל באח'יט חנכו היום (ד', 6.7.05) את אולם הנוסעים החדש במסוף הנוסעים של מעבר הגב


00:00 ,06.07.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

שר התחבורה מאיר שטרית , שר התחבורה של ממשלת ירדן, סעוד נוסיראת , ראשי רשות שדות התעופה היו"ר צבי שלום, המנכ"ל גבי אופיר, שגריר ישראל בירדן, יעקב הדס ושגריר ירדן בישראל, מערוף אל באח'יט חנכו היום (ד',  6.7.05) את אולם הנוסעים החדש במסוף הנוסעים של מעבר הגבול "נהר הירדן" גשר "שיח' חוסיין".
 
אולם היוצאים החדש, המשתרע על שטח של כ-1,300 מ"ר, כולל בין השאר אולם המתנה גדול ומרווח לנוסעים, חנויות פטורות ממכס ("דיוטי פרי"), עמדות ביקורת גבולות, מכס, שירותי בנק, שירותי מ.מ.ס.י וקפיטריה.
 
משרד התחבורה - רשות שדות התעופה והמעברים היבשתיים החלו להפעיל את מסוף נהר הירדן בשנת 1994, כחודש לאחר חתימת הסכם השלום עם ירדן, כדי לאפשר ולהסדיר את מעבר האזרחים והתיירים בין ישראל וירדן וכן אזרחים ישראלים ירדניים העובדים ב- "אזור הסחר החופשי" ישראל - ירדן. כמו כן  משמש המסוף להעברת סחורות ומטענים בין שתי המדינות.
 
שר התחבורה מאיר שטרית  ציין כי בשנת 2004 חל גידול של 52% בתנועת המשאיות בין ישראל וירדן וגידול של כ-30% במספר כלי הרכב הפרטיים שעברו במסוף וזאת למרות אירועי האינתיפאדה.
 
בנוסף, חלה עלייה של 8% במספר הנוסעים שעברו במסוף הגבול. מהנתונים עולה כי בסוף שנת 2004 הגיע מספר העוברים במסוף לכ-350 אלף איש, לעומת 327 אלף איש בשנת 2003. נתון זה מתקרב לשיא של מספר הנוסעים שנרשם בשנת 2001.
 
שטרית  גילה עוד  בשנת 2004 שונעו באמצעות מסוף נהר הירדן, דרך נמל חיפה, מאות טונות של סחורות ומטענים שיעדן עיראק.
 
מנכ"ל רשות שדות התעופה, גבי אופיר ציין כי רשות שדות התעופה (רש"ת), המפעילה את שבעת מסופי הגבול היבשתיים במדינת ישראל, השקיעה יותר מ-6 מיליון שקלים בהקמתו של אולם היוצאים החדש.
 
מנכ"ל רש"ת הוסיף כי במסוף הגבול מועסקים כיום כ-250 עובדים, רובם תושבי העיר בית שאן ויישובי עמק בית שאן. לדבריו, בכוונת רש"ת להרחיב את הפעילות המסחרית במסוף נהר הירדן ולשפר את השרות לציבור המשתמשים במסוף. "אנו פועלים להפעיל אולם כניסה לכלי רכב פרטיים, להקים אולם המתנה סגור לנוסעי "השאטל" ברציף היציאה ולהרחיב את שטח מסוף המטענים ב- 40 דונם נוספים. פרוייקט נוסף שיצא לדרך הוא קידום פרוייקט מסילת הרכבת העתידה לקשר בין נמל חיפה לבית שאן ומסוף נהר הירדן", אמר אופיר.
 
יש לציין כי רשות שדות התעופה מפעילה את שבעת מסופי הגבול היבשתיים במדינת ישראל ביניהם מסוף טאבה, ערבה, קרני, רפיח ואלנבי.
 
עוד נמסר, כי במהלך המפגש היום פנה שר התחבורה מאיר שטרית לעמיתו הירדני במסוף נהר הירדן בהצעה לקדם פרוייקט משותף שיחבר את רכבת העמק מחיפה דרך אירביד שבירדן ועד לעיראק.
השר שטרית הזכיר שבכוונת המשרד לקדם את נושא מסילת העמק לנוסעים ולסחורות, ובכוונתו לפנות יחד עם שר התחבורה הירדני לאיחוד האירופי לקידום הפרוייקט דרך מימון משותף של האיחוד.
 
השר ציין עוד כי פיתוח רשת רכבות תביא לזרימה קלה יותר וגידול במעבר נוסעים וסחר בגשר השלום במעבר בין המדינות.
 
שר התחבורה הירדני: בירך על פתיחת האולם שמשפר את השירות לנוסעים במעבר נהר הירדן והתייחס גם לצורך לפשט את ההליכים והמעבר של סחורות ונוסעים במעבר הגבול