צוותים מישראל ומהודו יפתחו במו"מ על הקמת מסגרת שת"פ במו"פ בתקופה הקרובה

המדען הראשי בתמ"ת ד"ר אלי אופר ומנכ"ל משרד המדע ההודי פרופ' רממוטי סיכמו על הקמת מסגרת לשיתוף פעולה במחקר ופיתוח


00:00 ,24.08.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
המדען הראשי בתמ"ת ד"ר אלי אופר ומנכ"ל משרד המדע ההודי פרופ' רממוטי סיכמו על הקמת מסגרת לשיתוף פעולה במחקר ופיתוח.

משלחת מהודו בראשות מנכ"ל משרד המדע ההודי, פרופ' רממוטי, ביקרה לאחרונה בישראל. אל פרופ' רממוטי, מדען ידוע, התלווה נשיא המכון הטכנולוגי המרכזי בהודו (מקביל לטכניון הישראלי), וכן קבוצה של מומחים מתחום הביוטכנולוגיה.
המשלחת הגיעה לישראל במטרה ללמוד על כלי העידוד הישראליים במחקר ופיתוח ועל הדרכים המקובלות בישראל לעידוד החדשנות והיזמות הטכנולוגית.
המשלחת ביקרה בין היתר במכון ויצמן, בטכניון, בחממות טכנולוגיות ובמספר חברות.

ד"ר אלי אופר, המדען הראשי בתמ"ת אמר כי ישראל רואה בהודו שוק אדיר לשיווק מוצריה וכי הוא מאמין שהסינרגיה בין צורכי השוק של הודו ויכולת הפיתוח והשיווק של התעשייה הישראלית יכולים לתת ערך מוסף ממשי לשני הצדדים.

פרופ' רממוטי, ציין את העניין הרב שיש להודים בשת"פ במו"פ עם ישראל ובהחלפת דעות באשר לדרך הנכונה למיצוב תעשיית ההיי-טק, לשימור הצמיחה לאורך זמן. פרופ' רממוטי הוסיף עוד כי בעוד שהודו מתבססת כיום על תעשיות גדולות ועל מיזמים של חברות רב לאומיות, הרי שלהודו יש עניין רב לבסס את היזמות הפרטית ולעודד הקמת חברות עתירות טכנולוגיה שיוכלו להתחרות בשווקים ההודים ובשווקים הבין לאומיים.

מנכ"ל משרד המדע ההודי הציע לחתום על הסכם להקמת מסגרת שת"פ במו"פ תעשייתי עתיר טכנולוגיה המתבסס על יכולת שתי המדינות. סוכם כי צוותים משני הצדדים יפתחו במו"מ על הקמת מסגרת שת"פ במו"פ בתקופה הקרובה. הצוותים צפויים לסיים את המו"מ לפני סוף השנה.

הודו, המדינה השנייה בגודלה בעולם, מכשירה מידי שנה מספר רב של מהנדסים ומדענים חדשים שהם מהווים את המנוע לתעשייה עתירת ידע התורמת לגידול שנתי בתל"ג ההודי של כ – 8%. פיתוח התעשייה עתירת הידע מהווה אבן שואבת לחברות רב לאומיות רבות המקימות בהודו מרכזי פיתוח וייצור.