צו תעריף המכס ומס קניה על טובין לשנת 2007

הנהלת רשות המסים בישראל מפיצה בימים אלה את צו תעריף המכס ומס קניה והפטורים ומס קניה על טובין התשס"ז- 2007, הכולל את תעריף המכס המבוסס על מינוח בינלאומי המקובל ברוב מדינות העולם


00:00 ,31.12.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

הנהלת רשות המסים בישראל מפיצה בימים אלה את צו תעריף המכס ומס קניה והפטורים ומס קניה על טובין התשס"ז- 2007, הכולל את תעריף המכס המבוסס על מינוח בינלאומי המקובל ברוב מדינות העולם.
 
כאמור, תעריף המכס הינו הכלי המרכזי לסיווגם של טובין בעת ייבואם לישראל. סיווגם הנכון של הטובין הוא המפתח לקביעת שיעורי המסים,קביעת הרישיונות הנדרשים וכן לקביעת כל יתר תנאי היבוא בהתאם לחוקים השונים, התקנות וההוראות .
 
עם חתימת שר האוצר, הוחל בהפצת התעריף החדש לכלל המשתמשים במערכת סחר החוץ של מדינת ישראל. התעריף החדש יופץ כצו כבר מחר (1 ינואר 2007) והוא מחליף את הצו הרשמי הקודם שפורסם ביום 01/1/06.
 
צו תעריף המכס ומס קניה והפטורים ומס קניה על טובין התשס"ז-2007 כולל בתוכו את כל שינויי המסים שנעשו מאז הוצאת צו תעריף המכס הקודם בשנת 2006 בין שינויי המיסים שנעשו ניתן לציין :
המשך הפחתת מס הקניה על כלי רכב החל מיום – 01/12/2005 בתהליך של 5 שנים; המשך העלאת מס הקניה על סולר והשוואתו למס הקניה החל על בנזין בתהליך של 5 שנים; עדכון מסי הקניה הקצובים במוצרי הדלק השונים ובסיגריות; איחוד פרטי מכס בעלי אותו שיעורי מס; התאמת פרטי המכס בצו תעריף המכס לשינויי המינוחים כפי שנעשו בבריסל לשנת 2007.
 
איציק לאון, מנהל תחום צווים מחסנים רשויים וסב"נים באגף המכס ציין כי השנה נמשך המאמץ להקל ולפשט על החיפוש וההתמצאות בצו החדש. המטרה, לדבריו, היא להביא את התעריף לשקיפות מקסימאלית, תוך התייחסות לשינויים במינוחי בריסל, ולשוני הקיים בשיעור מסי היבוא בין המדינות השונות שביניהן לבין מדינת ישראל יש הסכמי סחר.
 
"הנהלת רשות המסים בישראל רואה לנגד עיניה, כיעד של הרשות, את הצורך בשיפור השירות ללקוחות ובמציאת דרכים שונות להקל על תהליך היבוא לישראל וכן על המלווים תהליך זה במסגרת עיסוקם", ציין.
 
תעריף המכס החוקי לשנת 2007 יהיה תואם במלואו לתעריף המכס המופיע באתר האינטרנט של הרשות לנוחיות כל העוסקים ביבוא טובין, ובכלל זה : משרדי ממשלה, סוכני מכס, נמלי ישראל וכמו כן כל המעורבים בפעילות הכלכלית במשק ובתחומי המיסוי העקיף .