צבא הודו הזמין את חברת סולתם לניסוי שלב הגמר הסופי של מערכת התותח המודרני אטוס

התותח מאפשר ירי לטווח של 41 ק"מ, הטווח הגבוה ביותר המושג עם תחמושת קונבנציונאלית. מנכ"ל סולתם: במכרז זה מתכוון הצבא ההודי להצטייד במאות מערכות בהיקף שיגיע לכמיליארד דולר.


00:00 ,23.01.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

התותח  מאפשר ירי לטווח של 41 ק"מ, הטווח הגבוה ביותר המושג עם תחמושת קונבנציונאלית. מנכ"ל סולתם: במכרז זה מתכוון הצבא ההודי להצטייד במאות מערכות בהיקף שיגיע לכמיליארד דולר
 
צבא הודו הזמין את חברת סולתם לניסוי השלב הסופי של מערכת התותח המודרני אטוס. למכרז התותח הנגרר המודרני של צבא הודו ניגשו 6 חברות. לאחר פסילת 3 מהם הוזמנה סולתם עם עוד שתי חברות לביצוע ניסויים בתנאי הטמפרטורה והעבירות הקשים של המדבר והאיזורים ההרריים ההודיים. לאחר סדרת ניסויים, נפסלה חברת דנאל הדרום אפריקנית ועתה הוזמנו סולתם מערכות וחברת SWS השבדית לשלב הגמר הסופי של הניסויים.                  
 
משה חרש, מנכ"ל סולתם מערכות, מציין כי במכרז זה מתכוון הצבא ההודי להצטייד במאות מערכות בהיקף שיגיע לכמיליארד דולר. המערכת הינה מהמודרניות מסוגה הקיימת בעולם, והיא פותחה על ידי צוות המהנדסים המנוסים של החברה. עוד ציין חרש שסולתם סיימה השנה לספק לצבא הודו 180 תותחים מודרניים שמאפשרים לכוחות הארטילריה ירי לטווחים של כ-40 ק"מ.
 
תותח האטוס, המשתתף במכרז זה, הינו תותח 155 מ"מ באורך קנה של 52 קליברים, שפותח על ידי סולתם מערכות לעמידה בסטנדרט מדינות נאט"ו, באורך קנה המאפשר ירי לטווח של 41 ק"מ, הטווח הגבוה ביותר המושג עם תחמושת קונבנציונאלית.
 
האטוס מצויד במנוע עזר המאפשר נהיגה עצמית לכניסה, ויציאה לעמדת ירי ושינוי עמדה מיידי וכן הפעלת המערכות ההידראוליות והאלקטרוניות המתפעלות את התותח על מערכותיו השונות. לתותח חליפה אלקטרונית מודרנית מלאה המאפשרת פעולה אוטונומית ומדויקת.
 
כמו כן במערכת משולבת מערכת טעינת פגזים אוטומטית המאפשרת ירי 3 פגזים ב-15 שניות וירי של כ- 100 פגזים בשעה בצורה רציפה. תותח אטוס בעל עבירות מעולה בכל סוגי הקרקע במרחבי הלחימה ההודית.                           
 
סולתם מערכות היא חברה מובילה בתחום הארטילריה. כיום סולתם מערכות מפתחת ומייצרת מערכות ארטילריה מתקדמות, מערכות מרגמות משולבות, תחמושת וציוד היקפי. כבית מערכות לארטילריה, סולתם מערכות מציעה מגוון רחב של פתרונות ארטילריים הכוללים מערכות תותחים מתנעים, נגררים ובעלי יכולת נסיעה עצמית, מרגמות מתנייעות, נגררות ונישאות.
 
המערכות משולבות במע' מחשוב וניווט לקבלת אוטונומיות מלאה בתפעול בשדה הקרב. סולתם מערכות מציעה מערכות בעלות ביצועים גבוהים של טווח, דיוק, תגובה מהירה והפעלה נוחה, תוך שימוש בכל התחמושות הסטנדרטיות הקיימות בעולם.