פרשיית הונאה של כ - 10 מיליון ₪ ביבוא משקאות חריפים נחשפה על ידי המכס

מהחקירה עולה כי מכולות עמוסות בקבוקי ויסקי משובח שיובאו על ידי "איש קש" תושב הרשות הפלשתינית והוצהר עליהן כי הן מיועדות לרשות הפלשתינית,יובאו למעשה על ידי ישראלי תושב נצרת והועברו ישירות לאולמות שמחות ועסקים בישראל


00:00 ,06.06.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

מחלקת בקרת יבוא במכס אשדוד חשפה פרשיית הונאה הנחקרת בימים אלה במשותף על ידי משרדי מחלקת חקירות מכס חיפה ובמכס אשדוד, ברשות המיסים בישראל.
 
מהחקירה עולה כי מכולות עמוסות בקבוקי ויסקי משובח שיובאו על ידי "איש קש" תושב הרשות הפלשתינית והוצהר עליהן כי הן מיועדות לרשות הפלשתינית,יובאו למעשה על ידי ישראלי תושב נצרת והועברו ישירות לאולמות שמחות ועסקים בישראל. כתוצאה מכך הפסידה המדינה מסים בערך של כ - 10 מליון ₪.

החשוד, טארק זועבי, משמש המנהל בחברת "ווסט פוינט טרייד" בע"מ העוסקת בשיווק משקאות חריפים. שוחרר למעצר בית בסוף השבוע.

הנ"ל חשוד כי במהלך השנים 2003 - 2005 ייבא לארץ משקאות חריפים מהולנד על שם "איש קש" מהרשות הפלשתינית והגיש רשימונים לשחרור הסחורה לשטחי הרשות בזמן שבפועל הוביל ושיווק את הסחורה בישראל. מתוך החקירה עולה תמונה כי החשוד שולט בכל הנעשה ולמעשה הוא היבואן. הסחורה שאמורה להגיע לרשות הפלסטינאית מועברת ישירות לתחומי ישראל, לעסקים שונים.

מאחר וישראל והרשות פועלות תחת מעטפת מכס אחת מועברים לרשות הפלשתינית המסים הנגבים בגין יבוא שהוצהר עליו כי הוא מיועד אליה. כך שלמרות שהסחורה הגיעה בפועל לישראל, מדינת ישראל לא קבלה את המיסים ששולמו בגינה.

כמו כן הנ"ל חשוד כי הגיש לשלטונות המכס חשבונות כוזבים המתארים מצג שווא של עלות הסחורה, הנמכה של המחיר עד כדי 90% מהמחיר האמיתי שאמור להיות מוצהר למכס, כל זאת על מנת לשלם מיסים מופחתים ביבוא.

בפעולותיו אלה הונה החשוד את שלטונות המכס בסכום של כ - 10,000,000 ₪. מסמכים שנתפסו במהלך חיפושים בבית החשוד ובמשרדי החברה, מאמתים חלק מהחשדות נגד החשוד.

בית משפט השלום בחיפה הורה על שחרורו של החשוד בערבות של 200,000 ₪. מיד עם שחרורו יהיה החשוד במעצר בית מלא בבית אביו עד ליום 10.6.05. חל עליו איסור על שיבוש הליכי חקירה, והוא נדרש בהפקדת הדרכון ועיכוב יציאה מהארץ.