פרס "יצואן מצטיין" יוענק לפלסאן סאסא

פורסמה רשימת הזוכים המסורתית בפרס היצואנים המצטיינים שיוענק בבית הנשיא במעמד נשיא המדינה ושר התמ"ת. תואר "החברה הרב-לאומית הנבחרת" לשנת 2009 יוענק לחברת IBM, אשר פעילותה תרמה משמעותית לייצוא הישראלי


00:00 ,21.11.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

פורסמה רשימת הזוכים המסורתית בפרס היצואנים המצטיינים שיוענק בבית הנשיא במעמד נשיא המדינה ושר התמ"ת. תואר "החברה הרב-לאומית הנבחרת" לשנת 2009 יוענק לחברת IBM, אשר פעילותה תרמה משמעותית לייצוא הישראלי
 
ממשרד התמ"ת נמסר כי, הסתיימה הבחירה של ה-"יצואן מצטיין", "פרס היצוא" ו"החברה רב-לאומית הנבחרת", ויעניק את הפרסים בטקס המסורתי שיתקיים בבית הנשיא ב-20 בדצמבר במעמד נשיא המדינה, שמעון פרס, ושר התמ"ת בנימין (פואד) בן אליעזר.
 
חברי ועדת הבחירה, שמונו על ידי מנכ"ל משרד התמ"ת, שרון קדמי, באו מקרב התעשייה המייצאת, משרד התמ"ת, מכון היצוא, התאחדות התעשיינים ואיגוד התעשייה הקיבוצית. יו"ר הוועדה הוא סמנכ"ל לסחר חוץ בועז הירש וחבריה הם יו"ר אסם, דן פרופר; יו"ר חברת אורמת, יהודה ברוניצקי; מנכ"ל איגוד התעשייה הקיבוצית, עמוס רבין; ראש אגף סחר חוץ בהתאחדות התעשיינים, דני קטריבס וסמנכ"ל בכיר במכון הייצוא, ליאור קוניצקי.
 
במשרד התמ"ת מציינים כי, התארים יוענקו על הישגים בייצוא לאורך שנים, ועל האדרת שמם של היעצוא ושל התעשייה הישראלית בשווקים  בחו"ל. "פרס היצוא" לשנת 2009 יוענק לחברת פלסן סאסא" שתרמה תרומה מיוחדת לייצוא הישראלי, למיצובו, ולהאדרת שמה של התעשייה הישראלית בשווקים בחו"ל לאורך שנים. תואר "החברה הרב-לאומית הנבחרת" לשנת 2009 יוענק לחברת IBM. פרס זה ניתן לחברה זרה שפועלת בארץ, אשר פעילותה תרמה משמעותית לייצוא הישראלי.
 
עוד נמסר כי, היצואנים המצטיינים לשנת 2009 הם: איתמר-מדיקל; כרומגן; מלנוקס; גמאטרוניק; טבע-נאות; כרמית ממתקים; בית אל תעשיות וסהר-עתיד יהלומים.
 
השר בן אליעזר אמר כי הוא מברך את החברות על הישגיהן, וציין כי מדובר בחברות המהוות את חוד החנית של הייצוא הישראלי לעולם, וכי יכולתן לפרוץ ולהגדיל את יצואן מעוררת הערכה. "המשרד ימשיך לתמוך ביצואנים בפעילותם בעולם, מתוך ראיית הייצוא כמוביל את צמיחת המשק הישראלי".
 
סמנכ"ל לסחר חוץ בתמ"ת, בועז הירש אמר כי, טקס "יצואן מצטיין" הוא מסורת רבת שנים של נשיא המדינה ושר התמ"ת, שמטרתה להדק את הקשר בין מינהל סחר חוץ לקהילת היצואנים. "אנו שמחים וגאים על ההזדמנות להוקיר ולציין לשבח יצואנים ומשקיעים על תרומתם ופעלם לבניית התעשייה והמדינה" מסר.
 
לדברי הירש, בבחירת היצואנים הוועדה התייחסה לפיתוח טכנולוגיות או מוצרים פורצי דרך שהצליחו בשווקים בחו"ל, לחדשנות שיווקית וטכנולוגית, לתרומה לפריפריה לקהילה ולשמירה על איכות הסביבה.
 
עוד מוסרים ממשרד התמ"ת כי קדמו לוועדת הבחירה, ועדות ממליצים שמונו על ידי מנהל מינהל לסחר חוץ, בתחומים הבאים: תעשיות עתירות ידע, תעשיות מסורתיות, תעשיות קלינטק, קידום השקעות ותעשיית היהלומים. הממליצים הביאו בפני ועדת הבחירה את מועמדיהם ל"יצואנים מצטיינים", "לפרס הייצוא", ול"חברה הרב לאומית הנבחרת".
 
היצואנים המצטיינים נבחרו בהתאם לאמות המידה הבאות:
תעשיות עתירות ידע – שלושה יצואנים: קטן,בינוני וגדול.
תעשיות מסורתיות – שלושה יצואנים -  קטן,בינוני וגדול.
תחום קלינטק - יצואן אחד.
תחום יהלומים - יצואן אחד.
 
"יצואן קטן"  - מי שיצואו בשנת 2009 היה מ-1 עד 10 מיליון דולר.
"יצואן בינוני" - מי שיצואו בשנת 2009 מ-10 מיליון דולר ועד 30 מיליון דולר.
"יצואן גדול" - מי שיצואו בשנת 2008 היה מעל ל-30 מיליון דולר.
 
עדיפות ניתנה ליצואנים שהגידול שלהם בייצוא בשנת 2009 היה שווה או גדול מממוצע גידול הייצוא באותו ענף בהשוואה לשנה החולפת.