פריצות וגניבות מבריחות עסקים מחיפה

לשכת התאום של הארגונים הכלכליים בחיפה, נפגשה עם סנ"צ אהובה תומר, סגנית מפקד משטרת חיפה, והתריעה בפניה כי הנזקים הכבדים הנגרמים לבעלי העסקים בעיר בשל הפשיעה הגוברת, עלולים להבריח עסקים רבים נוספים מחיפה


00:00 ,23.05.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

משטרת חיפה בפגישה עם ראשי הארגונים הכלכליים: מספר השוטרים בחיפה כ-40% ממספרם בתל אביב
 
לשכת התאום של הארגונים הכלכליים בחיפה, נפגשה עם סנ"צ אהובה תומר, סגנית מפקד משטרת חיפה, והתריעה בפניה כי הנזקים הכבדים הנגרמים לבעלי העסקים בעיר בשל הפשיעה הגוברת, עלולים להבריח עסקים רבים נוספים מחיפה.
 
בפגישה, שנערכה בלשכת המסחר חיפה, אמר נשיא הלשכה עודד פלר כי בעקבות הפריצות והגניבות המרובות יש תחושה גוברת של חוסר ביטחון בקרב בעלי העסקים, חסרה תחושה של משטרה עם עוצמה ושיניים. הוא קרא להעלות את ההתייחסות לפשיעה זו לרמה גבוהה יותר בסדר העדיפויות של המשטרה ולהעביר את החשיבות בטיפול בה גם לדרגים בשטח. יש נכונות לפעולה משולבת של הארגונים הכלכליים עם המשטרה ועם משטרת חיפה אך חייבים להגיע למצב שבו תהיה יותר מעורבות משטרתית ויותר אכיפה.
 
סנ"צ אהובה תומר אמרה כי הדרך הטובה ביותר להורדת הפשיעה היא הזרמת שוטרים לשטח, אבל בתחום זה הפריפריה, וחיפה בתוכה, נפגעת. בחיפה כיום 1.1 שוטרים לכל אלף תושבים ובקריות 0.9 לכל אלף תושבים, לעומת 2.5 שוטרים בתל אביב ו-6 שוטרים לכל אלף תושבים בירושלים. היא הוסיפה כי יש חשיבות רבה לדיווח על כל אירוע כזה. ישנם עסקים שנמנעים מדיווח למשטרה, בעיקר כאשר הם אינם מבוטחים, ואם אין דיווח על העבירה קשה לקשר את העבריין לעבירה גם אם הוא נתפס. דיווח כזה, מפורט ככל האפשר, עשוי לעזור גם בזיהוי דפוסי פעולה, העוזרים בתפיסת העבריינים.
 
סנ"צ תומר התייחסה לתלונות ראשי הארגונים הכלכליים על גל פריצות וגניבות של מתכות ואישרה כי גניבת מתכות החמירה לאחרונה, בשל עליית מחירי חומרי הגלם. היא אמרה כי יש כנופיות פשע שהתמחו בתחום זה והן גורמות לא רק נזק כלכלי כבד, שכן בהתכה של הסחורה הגנובה נגרם גם נזק סביבתי.
 
היא קראה לכלל בעלי העסקים להגביר את המיגון בעסקיהם. למרות המעמסה הכלכלית הנוספת, זו הוצאה כדאית לטווח ארוך, זה מרתיע עבריינים, ובמקרה שבכל זאת פורצים לעסק, אמצעי מיגון, כמו מצלמות אבטחה, מאפשרים לאתר את העבריינים ולעתים גם את הסחורה שנגנבה.