פרופ' עליזה שנהר התארחה בישיבת וועד המנהל של לשכת המסחר והתעשיה חיפה והצפון

האירוח הינו במסגרת סבב הפגישות שמקיימת הלשכה עם המועמדים לראשות העירפרופ' עליזה שנהר, המועמדת לראשות העיר חיפה התארחה בלשכת המסחר והתעשיה חיפה והצפון ומסרה את משנתה בפני נשיא הלשכה, חברי נשיאות וחברי הוועד המנהל של הלשכה.


00:00 ,27.05.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
האירוח הינו במסגרת סבב הפגישות שמקיימת הלשכה עם המועמדים לראשות העיר

פרופ' עליזה שנהר, המועמדת לראשות העיר חיפה התארחה בלשכת המסחר והתעשיה חיפה והצפון ומסרה את משנתה בפני נשיא הלשכה, חברי נשיאות וחברי הוועד המנהל של הלשכה. הפגישה הינה במסגרת סבב הפגישות של חברי הוועד עם המועמדים לראשות עיריית חיפה. פגישות אלו נערכות במטרה להעמיק את היכרותם של המועמדים עם הלשכה כמייצגת המגזר העסקי בחיפה ובצפון ולהציג בפניהם את הנושאים החשובים ללשכה בתחום קידום כלכלת חיפה והצפון בכלל ובתחום המוניציפאלי בפרט. פגישה זו הייתה האחרונה בסבב, לאחר פגישות עם המועמדים האחרים, יונה יהב, שמואל ארד ומועמדים נוספים, שבינתיים פרשו מהמרוץ.

פרופ' עליזה שנהר מסרה כי "יש להקים מועצה כלכלית-עסקית ליד ראש העיר, שתכלול את נציג המגזר העסקי וגורמים נוספים, וכן קרן הון סיכון עם משקיעים לעידוד העסקים בעיר". עוד הוסיפה וסיפרה פרופ' שנהר לחברי הוועד, כי היא חיפאית כל ימי חייה, פרט לתקופה של לימודים לתואר דוקטור באוניברסיטה העברית בירושלים, שלאחריהם חזרה לאוניברסיטת חיפה. היא כיהנה כרקטור האוניברסיטה בחיפה בתקופה של גידולה המאסיבי. לאחר מכן שימשה בתפקיד שגרירת ישראל ברוסיה במשך שלוש שנים, ותפקידה האחרון היה ניהול מכללת עמק יזרעאל, שגם בה חל גידול ושיפור בתקופת כהונתה.

שנהר טענה כי "ראש העיר הקודם, עמרם מצנע, עשה טעות בכך, שנתן לעסקים לעבור מחיפה לטירת הכרמל ולנשר, שם זכו לתשתיות טובות יותר, לתמריצים וארנונה נמוכה יותר. מי שכבר עבר משתקע במקום החדש, גם אם אחרי מספר שנים מסוימות ההקלות שקיבל בארנונה, הוא לא יחזור לחיפה. בשל עזיבת העסקים את העיר גם הצעירים עוזבים אותה, כי הם לא מוצאים בה את פרנסתם והעיר מזדקנת. מניסיוני אין מספיק חיבור בין העיר לבין מוסדות האקדמיים, ואין מספיק מחקר יישומי באקדמיה על מה שקורה בעיר."

בתשובה לשאלות חברי הוועד על שיקום אזורי העיר התחתית והדר הכרמל אמרה שנהר, כי : "סדר העדיפויות הקיים לגבי שכונות הדר והעיר התחתי אינו מקובל עלי. לדעתי צריך להקפיא פרויקטים חדשים ולטפל באזורים הקיימים בעיר. לדעתי הזזת הנמל מזרחה והפיכת הנמל מערבי בחיפה לאזור בילוי, שיכלול גם מרינה, תקרין גם על פיתוח העיר התחתית והדר הכרמל."

במענה לשאלה אחרת, לגבי מקורות מימון לפרויקטים, אמרה שנהר, כי: "השאלה במקורות מימון הינה תמיד סדרי עדיפויות. לדוגמא , יש לי ספק האם נכון להשקיע בספרייה ציבורית גדולה ברמת הדר בעשרות מיליוני שקלים, כפי שהחליטה עיריית חיפה, או שנכון יותר להשקיעם באזור עסקים מועדף. "

פרופ' שנהר סיימה את דבריה ומסרה לחברי הוועד המנהל של לשכת המסחר והתעשיה חיפה והצפון: "אם אבחר לראשות עירית חיפה אשתף פעולה עם לשכת המסחר והתעשיה חיפה והצפון בנושאים הכלכליים."