פלר: רמדיה ממשיכה להפיל חללים במשק

נשיא לשכת המסחר והתעשיה חיפה והצפון קורא לשר הבריאות להתערב ולהפסיק מייד את עיצומי העובדים בתחנת ההסגר בנמל חיפה


00:00 ,13.05.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא לשכת המסחר והתעשיה חיפה והצפון קורא לשר הבריאות להתערב ולהפסיק מייד את עיצומי העובדים בתחנת ההסגר בנמל חיפה
 
עודד פלר, נשיא לשכת המסחר והתעשיה חיפה והצפון, קורא לשר הבריאות, יעקב בן יזרי, לנקוט לאלתר צעדים שיפסיקו את העיכובים בתחנת ההסגר בנמל חיפה.
 
פלר אומר כי חברים רבים בלשכת המסחר והתעשיה חיפה והצפון, בעיקר אלה העוסקים בענף המזון, פנו ללשכה בתלונות על שיבושים בעבודת עובדי תחנת ההסגר של משרד הבריאות בנמל חיפה. מתברר כי עובדי התחנה החלו לבדוק בדיקה מדוקדקת כל משלוח המגיע לארץ ואינם מאשרים שחרור מהמכס של מוצרי מזון ושל חומרי גלם לתעשיית המזון, בלי בדיקה מקיפה כזו.
 
מבירור שנעשה בלשכת המסחר עולה כי עובדי תחנת ההסגר אינם מפעילים שיקול דעת בשחרור מטענים מהמכס, כתוצאה מהחלטת פרקליטות המדינה, בעקבות פרשת רמדיה, להגיש תביעות נגד עובדים בתחנת ההסגר. "מדובר, למעשה, בצעדים ארגוניים. צעדים שעתידים תוך זמן קצר ביותר לפגוע במפעלי המזון וביכולתם לייצר, יסכנו את מקומות עבודתם של מאות עובדים, ייקרו את מחירי המזון המיובא ויפגעו בכך בכל תושבי ישראל" אומר פלר במכתבו ומוסיף: "עיכוב מטענים בנמל חיפה, יגרום לצפיפות נוספת על הצפיפות הרבה היום בנמל, הסובל מחוסר תשתיות ושטחי עורף - הדבר יגרום לנזקים למשק כולו. די בחללים בנפש ובגוף שהפילה פרשת רמדיה. אל נוסיף עליהם נזקים כלכליים כבדים".