פלר לפרס: חזור בך מהקריאה לעבור מחיפה לגליל

נשיא לשכת המסחר חיפה עודד פלר פנה למשנה לראש הממשלה, שמעון פרס, ותבע ממנו לחזור בו מהקריאה לתושבי חיפה להתיישב בגליל, כפי שהתפרסם בעיתונות המקומית


00:00 ,10.11.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא לשכת המסחר חיפה עודד פלר פנה למשנה לראש הממשלה, שמעון פרס, ותבע ממנו לחזור בו מהקריאה לתושבי חיפה להתיישב בגליל, כפי שהתפרסם בעיתונות המקומית.
 
במכתבו אומר עודד פלר כי קריאה כזו עלולה להכות את חיפה מכה אנושה ממנה לא תתאושש עוד. הוא מזכיר לפרס כי בביקורו, לא מכבר, בלשכת המסחר חיפה, הוצגו בפניו הנתונים הקשים, לפיהם כבר עתה סובלת חיפה מנטישה רבתי בשל בעיות תעסוקה, נטישה הגורמת להזדקנות העיר ולהתדרדרות נוספת של כלכלתה. באותו ביקור הבטיח המשנה לראש הממשלה לסייע כדי לשפר את מצב התעסוקה בעיר ולהאיץ פרויקטים שיביאו לפיתוחה. "והנה, לא זו בלבד שטרם נעשו צעדים של ממש למימוש ההבטחות, באה הקריאה לעזוב את חיפה, קריאה שתאיץ את תהליך ההתרוקנות וההתפוררות של חיפה", אמר פלר.
 
"אנו מצפים מקברניטי המדינה לראות היכן נחוצה תמיכה, ולתת אותה. בוודאי שלא להנחית דווקא במקומות אלה מכת מוות. חיזוקם של אזורים אחרים בפריפריה על חשבונה של חיפה, ינוון את העיר. לא רק תושבי חיפה אינם יכולים להרשות לעצמם פגיעה כזו, מדינת ישראל אינה יכולה להרשות לעצמה לוותר על חיפה, כחוליה כלכלית מרכזית המקשרת בין מרכז הארץ לצפונה", אומר פלר במכתבו.