פלר: "הכרזת מצב מיוחד בעורף אינה עונה על צורכי המשק"

נשיא לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון: הכרזה זו אינה פותרת את בעייתם המחמירה והולכת של העסקים והמפעלים בצפון


00:00 ,20.07.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון: הכרזה זו אינה פותרת את בעייתם המחמירה והולכת של העסקים והמפעלים בצפון
 
נשיא לשכת המסחר והתעשיה חיפה והצפון, עודד פלר, אומר כי הכרזהעל האזור הנתון להפגזות כעל אזור שבו "מצב מיוחד בעורף" אמנם מאפשר מתן שירותים חיוניים לתושבים, אך הכרזה זואינה פותרת את בעייתם המחמירה והולכת של העסקים והמפעלים בצפון.
 
פלר אומר כי כל עוד אין משנים את הגדרת מעמדם של הישובים המופגזים,ומשווים את מעמדם לישובי קו עימות,אין מנגנון שיוכל לפצות אותם על נזקים שאינם מפגיעה ישירה. כנציגם של בעלי עסקים וחברות בחיפה והצפון, אומר פלר כי לרבים מעסקים ומפעלים אלה, ייגרם,בשל המצב (שבו עסקים סגורים, עובדים אינם יכולים להגיע למפעלים, רוב המסחר, הייצור והיצוא משותקים), הרס כלכלי שאינו פחות מפגיעה ישירה.
 
עודד פלר, המשמש כיו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים בחיפה והצפון, פנה, יחד עם יו"ר התאחדות התעשיינים בחיפה והצפון, ליאורה בירנהק, לשרי התמ"ת והאוצר, בתביעה להכריז מייד על מצב חירום בישובים הנתונים להפגזות זה השבוע השני ואינם מוגדרים כישובי קו עימות."אנו קוראים להכריז לאלתר על מצב חירום באזור, מתוך ראיית "היום שאחרי", מתוך הבנה כי הצלת המשק בצפון הארץ, היא הצעד הנכון למען המשק הישראלי כולו", אומרים פלר ובירנהק במכתבם.