פורסמו הוראות הנוהל בנושא "יצואן מאושר" על פי הסכמי הסחר הפאן –אירופאים – ים תיכוניים

מהוראות הנוהל החדשות עולה כי מדובר ברפורמה אשר תאפשר לציבור רחב יותר של יצואנים ישראליים ליהנות ממעמד יצואן מאושר שנקבע בהסכמי הסחר. על היצואנים לעבור תהליך הרשמה מחדש עד לחודש מרץ 2007


00:00 ,06.11.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

מהוראות הנוהל החדשות עולה כי מדובר ברפורמה אשר תאפשר לציבור רחב יותר של יצואנים ישראליים ליהנות ממעמד יצואן מאושר שנקבע בהסכמי הסחר. על היצואנים לעבור תהליך הרשמה מחדש עד לחודש מרץ 2007
 
המהנדס דוד חורי, הממונה יחידת יצוא/כללי מקור ברשות המסים, פרסם היום את הוראות הנוהל המסדירות את מעמד "יצואן מאושר" על פי הסכמי הסחר הפאן-אירופאים – ים תיכוניים. העתקים מהודעתו נשלחו, בין היתר,  למר ג'קי מצא, מנהל רשות המסים, ולעמי סגל, ראש מינהל המכס.
 
מהוראות הנוהל החדשות עולה כי מדובר ברפורמה אשר תאפשר לציבור רחב יותר של יצואנים ישראליים ליהנות ממעמד יצואן מאושר שנקבע בהסכמי הסחר.
 
עיקרי הרפורמה הוא בכך שנקבעו קריטריונים חדשים גמישים יותר לצורך קבלת מעמד זה. הרפורמה תביא לשיפור משמעותי בפעילות היצואנים בייצוא מוצרי מקור למדינות-צד להסכמים האירופאים ים תיכוניים.
 
עקב כניסתה של מדינת ישראל למערך הצבירה האירופאית-ים-תיכונית המרחיב את מספר המדינות המכירות במעמד יצואן מאושר ואת אופן היערכות בהתאם, חלה חובה על כל היצואנים המאושרים שנהנו ממעמד זה לפני כניסתה לתוקף של הוראה זו, לעבור תהליך הרשמה מחדש.
 
דוד חורי כותב בהודעתו כי כידוע, יצואן מאושר הינו יצואן אשר עומד בתנאים שנקבעו ע"י מנהל המכס של המדינה המייצאת, ורשאי, עם קבלת מעמד זה, להצהיר ע"ג החשבונית, הצהרה בלתי מוגבלת EUR-1 או EUR-MED, על טובין בעלי ערך בלתי מוגבל, המיוצאים במסגרת ההסכמים האירופאים-ים-תיכוניים, כתחליף לחובת הנפקת תעודות תנועה EUR-1 ו-EUR-MED על ידי יחידות המכס במועד היצוא.
 
חורי מציין בהודעתו כי יצואנים שקיבלו בעבר מעמד של יצואן מאושר רשאים להשתמש במעמד זה עד לתאריך 1.3.07. במקביל, חייבים היצואנים לעבור תהליך הרשמה מחדש עד לתאריך זה. יצואנים אשר לא יעברו תהליך הרשמה מחדש עד הראשון במרץ 2007, כאמור, מעמד 'יצואן מאושר' יישלל מהם, על כל המשתמע מכך.
 
יש לציין כי מינהל המכס ויחידות היצוא בבתי המכס אשדוד, נתב"ג וחיפה נערכים בימים אלה לקראת יישום הוראות הנוהל האמורים ותהליך ההרשמה מחדש. חורי ציין כי מינהל המכס יעשה כל שבידו על מנת להקל על תהליכי ההרשמה.
 
מצ"ב הוראות הנוהל החדשות: 

File 1