פורום הדיאלוג העסקי ישראל-איחוד אירופה נפתח בירושלים

השר בן אליעזר לחברי הפורום: הדיאלוג העסקי הוא פלטפורמה מצוינת לקידום התעשייה ולתוספת מועסקים ל-2 הצדדים; "הציעו דרכים כיצד משרדי יכול לקדם את השותפות והסחר"


00:00 ,20.10.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

השר בן אליעזר לחברי הפורום: הדיאלוג העסקי הוא פלטפורמה מצוינת לקידום התעשייה ולתוספת מועסקים ל-2 הצדדים; "הציעו דרכים כיצד משרדי יכול לקדם את השותפות והסחר"
 
פורום הדיאלוג העסקי ישראל-איחוד אירופאי נפתח אתמול בירושלים. מדובר במפגש השלישי של מליאת הדיאלוג העסקי ישראל-אירופה. היו"ר האירופי של הדיאלוג הוא מתיאס דופפנר, יו"ר ומנכ"ל ענקית המדיה הגרמנית "אקסל שפרינגר", והיו"ר מהצד הישראלי הוא יזם ההיי-טק, ד"ר יוסי ורדי. האיחוד האירופי מפעיל דיאלוג עסקי רק עם ארה"ב, יפן, הודו, רוסיה ומרקוסור ומכאן יוקרתו.
 
השר בן אליעזר, שפתח את האירוע, אמר לחברי הפורום כי "הדיאלוג העסקי הוא פלטפורמה מצוינת לשיחות בדרג הגבוה בין אנשי ונשות עסקים בכירים מהאיחוד האירופי ומישראל, שיש להם השפעה מכרעת על התעשייה בשני הצדדים והשפעה על ממשלותיהם. החשיבות של פורום היא בשימת הדגש על מסחר כמו גם על תוספת מועסקים. אני מצפה למסקנות מהדיונים, ולדרכים שתציעו לשיפור ופיתוח היחסים הכלכליים בין האיחוד לישראל ואני מוכן לסייע בכל דרך על מנת להסיר מחסומים וקשיים".
 
השר בן אליעזר ציין כי האיחוד האירופי הוא גוש הסחר הגדול בעולם, וגם שותף הסחר המוביל של ישראל. "ככזה, אנחנו מתכוונים להשקיע את כל המאמצים הנדרשים ליצור יחסים ארוכי טווח בינינו. כולי תקווה כי בחודשים הקרובים, אנחנו נחתום על ההסכמים בתחום החקלאות והתקינה. הסכמים אלו מסכמים למעשה עבודה של מספר שנים, ומהווים התקדמות משמעותית ביחסי התעשייה בין שני הצדדים. עם זאת, אנחנו צריכים לחשוב גם קדימה כדי להתמודד בצורה הטובה ביותר עם אתגרי העתיד ולכן חשיבות הפורום הזה.
 
"שמחתי לשמוע כי הכינוס הבא של הפורום מתוכנן לנובמבר הקרוב במהלך תערוכת ווטק שתיערך בארץ. הייתי רוצה לראות את הפורום מתמקד גם בתעשייה המסורתית, וכן בתחומי הביוטק, מכשור רפואי ואנרגיה, ואני מצפה לקבל את עצותיכם לדרכי פעולה קונקרטיות בשאלה כיצד משרדי יוכל לשפר את הסחר וההשקעות עם האיחוד האירופי.
 
השר הודה לשני יושבי הראש המשותפים של שיח זה, מר מתיאס דופנר ומר יוסי ורדי. "המסירות וההשקעה שלהם לטובת הפורום ויחסי ישראל-איחוד אירופה הן יוצאות דופן".
 
במשרד התמ"ת מצינים כי הדיאלוג העסקי ישראל- אירופה הינו יוזמה של המינהל לסחר חוץ בתמ"ת אשר אומצה וקודמה על ידי נציב התעשייה של האיחוד האירופאי, גונתר ורהויגן בשנת 2005, בשיתוף שר התמ"ת דאז, אהוד אולמרט.