פורום אנשי העסקים הישראליים הפעילים בתורכיה מתכנס באינסטנבול

בועז הירש, המשנה למנכ"ל תמ"ת ומנהל המינהל לסחר חוץ: "תורכיה הפכה לאחת משותפות הסחר החשובות של ישראל. במהלך 2007 רשם היצוא הישראלי שיעור הגידול של 42% והסתכם ב 1.16 מיליארד דולר"


00:00 ,21.01.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

בועז הירש, המשנה למנכ"ל תמ"ת ומנהל המינהל לסחר חוץ: "תורכיה הפכה לאחת משותפות הסחר החשובות של ישראל עם מחזור סחר הדדי של למעלה מ- 2.5 מיליארד דולר וכן השקעות הדדיות בין המדינות. במהלך  2007 רשם היצוא הישראלי שיעור הגידול  של 42% והסתכם ב 1.16 מיליארד דולר".
 
פורום אנשי העסקים הישראליים הפעילים בתורכיה מתכנס היום באינסטנבול בהשתתפות הקונסול הכללי באיסטנבול, מוטי עמיחי, נציגי חברות ישראליות בכירות הפועלות בתורכיה בתחומי המים, בנקאות טקסטיל ועוד וביניהם תה"ל, נטפים וישקר, כך מוסר דורון אברהמי, הנספח המסחרי של משרד התמ"ת בטורקיה.
 
דורון אברהמי, מציין כי הפורום הוא יוזמה משותפת לנספחות המסחרית של משרד התמ"ת, למועצת אנשי העסקים ולאנשי עסקיים החיים בטורקיה, ומטרתו להוות מקום מפגש וקשר לאנשי עסקים, מתחומי התעשייה, בעלי מפעלים ומנכ"לים, בנקאים, אנשי מסחר, ביטוח ומקצועות חופשיים, רבים מביניהם דמויות בולטות במשק ובמסחר בין המדינות.
 
דורון אברהמי, מוסר כי הם מקווים ומאמינים שמקום המפגש יוליד בהמשך גם שותפויות עסקיות מעניינות.
 
בתוכנית הפורום: הצגת תכנית העבודה השנתית על ידי הקונסול הכלכלי- דורון אברהמי ונשיא מועצת העסקים תורכיה ישראל – מר מנשה כרמון;הצגה עצמית של החברים במפגש;הצגת הקהילה הוירטואלית ב- Face bookע"י דורון אהרוני – מחברת תה"ל.
 
בועז הירש, המשנה למנכ"ל תמ"ת ומנהל המינהל לסחר חוץ מציין כי תורכיה הפכה לאחת משותפות הסחר החשובות של ישראל עם מחזור סחר הדדי של למעלה מ- 2.5 מיליארד דולר וכן השקעות הדדיות בין המדינות. במהלך  2007 רשם היצוא הישראלי שיעור הגידול  של 42% והסתכם ב 1.16 מיליארד דולר. היבוא מתורכיה רשם עלייה של כ- 23% והסתכם ב- 1.69 מיליארד דולר באותה תקופה.
 
ייצוא ענף הכימיקלים הוא העיקרי בייצוא לתורכיה, ומהווה כ-39% מסך הייצוא. ייצוא הענף הסתכם ב- 450 מיליון דולר בשנת 2007, עליה של 32% בהשוואה לאשתקד. ייצוא ענף המתכות לתורכיה בשנת 2007 הסתכם ב- 180 מיליון דולר, עם עליה של כ-71% לעומת 2006; יצוא ענף המכונות והציוד חשמלי המהווה כ- 15% מסך הייצוא לתורכיה, רשם עליה של כ-45 מיליון דולר בהשוואה לאשתקד, והסתכם ב-186 מיליון דולר.
 
במינהל לסחר חוץ מייחסים  חשיבות רבה לכלכלה התורכית וב- 2008 קבע מספר ענפי יעד שסביבם תתבצע פעילות שיווקית נקודתית בהם: מים ואגרו-חקלאות, ציוד רפואי ותקשורת. הפעילויות יתבצעו ע"י הנספחות המסחרית באיסטנבול בשיתוף מכון היצוא וגורמים מקומיים בתורכיה.