פוטנציאל תחום האבטחה בהודו לחב' ישראליות – 500 מיליון דולר

משלחת של חברות ישראליות בתחום האבטחה והבטיחות תצא החודש לבקר במומביי ודלהי. הודו תשקיע כ-5.2 מיליארד דולר בתחום זה בשלוש השנים הקרובות


00:00 ,01.03.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

משלחת של חברות ישראליות בתחום האבטחה והבטיחות תצא החודש לבקר במומביי ודלהי. הודו תשקיע כ-5.2 מיליארד דולר בתחום זה בשלוש השנים הקרובות
 
הודו תשקיע כ-5.2 מיליארד דולר בשלוש השנים הקרובות בתחום אבטחה והבטיחות (סכום זה אינו כולל יצוא בטחוני). עיקר ההשקעה בטכנולוגיות, שירותי ייעוץ ושירותי אבטחה. להערכת מנכ"ל מכון היצוא הפוטנציאל לחברות הישראליות עשוי להגיע לכ-500 מיליון דולר שהם 10% אחוז מתקציב ההשקעה בתחום בהודו.
 
משלחת חברות ישראליות בתחום האבטחה והבטיחות תצא החודש, ב-15 במרץ, לבקר בערי העסקים המרכזיות של הודו: מומביי ודלהי. המשלחת, בראשות מנכ"ל מכון היצוא, אבי חפץ, והמשנה למנכ"ל וראש מנהל סחר חוץ בתמ"ת, בועז הירש, תשתתף בפורום עסקים במסגרתו יתקיימו פאנלים של מומחים בתחומי לוחמה בטרור, אבטחת תשתיות, אבטחת שדות תעופה ונמלי ים, אבטחת תחבורה, פרוייקטי עיר בטוחה ואבטחת משחקי CWG 2010 בדלהי. בין החברות שכבר נרשמו למשלחת חברות מובילות במשק הישראלי. עוד במסגרת המשלחת יתקיימו מפגשים עסקיים עם נציגי ממשל בתחום האבטחה והבטיחות, חברות מובילות בהודו, אינטגרטורים ושותפים עסקיים פוטנציאלים. בין החברות ההודיות עמן יפגשו החברות הישראליות: IBM הודו, בנקים הודיים, חברת אירטל טלקום, חברת התעופה ג'ט בומביי, משטרת בומביי, מהינדרה ועוד.
 
מנכ"ל מכון היצוא, אבי חפץ, מסר כי ההתמודדות מול הטרור אשר חוותה הודו לאחרונה, הביאה לעלייה בצורך ובביקושים לשירותים וידע בתחומי האבטחה וביטחון המולדת. ההערכה היא ששוק זה יצמח בהודו עוד יותר בשל פיתוח ובנייה של מרחבים המצריכים פתרונות אבטחה ובטיחות כמו פארקים טכנולוגיים, מתחמים מסחריים, מתחמים פטרוכימיים ותעשייתיים, בתי מלון, בתי חולים, משרדים של תעשיית ה-IT, מרכזי תחבורה ושדות תעופה. יצוין כי תחום אבטחת התעופה בהודו עובר תהליך הפרטה. עד כה הופרטו 20 שדות תעופה קטנים ובינוניים וחברות ישראליות נמצאות בשלבי התמודדות על מכרזים שונים בתחום. עוד יצוין כי הודו צפויה לארח בשנת 2010 את משחקי חבר העמים הבריטי, בהם צפויים להשתתף כ- 10,000 ספורטאים, ולישראל יש מה להציע בתחום זה.
 
עוד מסר מנכ"ל מכון היצוא כי הודו מהווה שוק אסטרטגי מבחינת ישראל בשל גודלה והפוטנציאל הטמון בה. הודו מציעה לשוק הישראלי מגוון אפשרויות עסקיות הן של יצוא ישיר והן של מיזמים משותפים.