עשרות משלחות עסקיות יקחו השנה חלק ב"ארוע סחר החוץ של ישראל"

הארוע מאורגן על ידי גלובוס גייט גרופ, בשיתוף עם מכון היצוא והתאחדות התעשיינים ובתמיכת משרד התמ"ת ואיגוד לשכות המסחר; יחיאל אסיה, מנכ"ל מכון היצוא, הדגיש במסיבת העתונאים את החשיבות בקיומן של מפגשים מסוג זה והוא הודה לנציגי המדינות המשתפות בארוע על חלקם בקי


00:00 ,02.11.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

בפעם השלישית ברציפות יתקיים ארוע סחר החוץ של ישראל, “Israel Gateway 3” ב- 9 בנובמבר, במלון דיויד אינטרקונטיננטל, ת"א, במעמד מ"מ רוה"מ שר התמ"ת ומ"מ שר האוצר אהוד אולמרט.
 
הארוע מאורגן על ידי גלובוס גייט גרופ, בשיתוף עם מכון היצוא והתאחדות התעשיינים ובתמיכת משרד התמ"ת ואיגוד לשכות המסחר.
 
השנה יגיעו לארוע משלחות עסקיות מארה"ב (ג'ורג'יה, לוס אנג'לס, מרילנד, צפון קרוליינה, ושיקגו), הודו, איטליה, צ'כיה, הונגריה, יוון, טורקיה, מקסיקו, ברזיל, ארגנטינה, אוקראינה ונציגים ממדינות נוספות. בסך הכל, 24 משלחות.
 
במרכז הארוע תתקיים תערוכה עם תצוגות של המדינות המיוצגות בישראל על ידי השגרירויות הזרות בישראל ו/או לשכות המסחר הדו לאומיות וחברות וארגונים בינ"ל מקומיים וזרים העוסקים בקידום סחר החוץ.
 
הבוקר במסיבת עתונאים לקראת הארוע, בבית סוקולוב בת"א, ציינה הגברת אילנה קפיטולניק- מנכ"ל גלובוס גייט גרופ, שהארוע הקרוב הינו תולדה של הצלחת הארועים מהשנים הקודמות. לדבריה, קהל היעד כולל יבואנים ויצואנים, משקיעים, יזמים, בנקאים, אנשי ביטוח וכל הגורמים העוסקים בסחר חוץ.
 
יחיאל אסיה, מנכ"ל מכון היצוא, הדגיש במסיבת העתונאים את החשיבות בקיומן של מפגשים מסוג זה והוא הודה לנציגי המדינות המשתפות בארוע על חלקם בקידום פעילות הסחר מול ישראל.
 
במסגרת הארוע שיתקיים ביום ד' הבא, יערכו סמינרים ומצגות אשר יציגו אפשרויות השקעה, מימון ושיתופי פעולה. הסמינרים יעסקו, בין השאר, ביחסי מסחר ישראל-ארה"ב במעמד שגריר ארה"ב בישראל.
 
כבוד שר המסחר והתעשייה של הודו צפוי להגיע אל הארוע ולקחת חלק בסמינר "הודו – שוק יעד לקהילת אנשי העסקים הישראלים".
 
שאר הסמינרים יעסקו בשיתופי פעולה עסקיים בין ישראל והונגריה, בנושא האתגרים הכלכליים של סין, בנושא עסקים עם אמריקה הלטינית ובשיתופי הפעולה העסקים בין ישראל וטורקיה.
 
בערב תתקיים קבלת פנים חגיגית במעמד ראש העיר ת"א-יפו שיציין את סיומו של הארוע Israel Gateway 2005 ואת פתיחתו הרשמית של ארוע ועידת רוה"מ ליצוא ושיתוף פעולה בינלאומי.