עשרות חברות ישראליות יכולות להשתלב בפרוייקטים ועבודות קבלנות משנה לאולימפיאדת בייג'ין 2008

יחיאל אסיה: עשרות חברות ישראליות יכולות להשתלב בפרוייקטים לאולימפיאדת בייג'ין 2008 בהיקף של כ-500 מיליון דולר; מכון היצוא מתכנן להקים אשכולות של חברות להשגת הזמנות; כנס בנושא יערך במשותף עם משרד התמ"ת ב-13 במאי.


00:00 ,11.05.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
יחיאל אסיה: עשרות חברות ישראליות יכולות להשתלב בפרוייקטים לאולימפיאדת בייג'ין 2008 בהיקף של כ-500 מיליון דולר; מכון היצוא מתכנן להקים אשכולות של חברות להשגת הזמנות; כנס בנושא יערך במשותף עם משרד התמ"ת ב-13 במאי.

עשרות חברות ישראליות יכולות להשתלב בפרוייקטים ועבודות קבלנות משנה לאולימפיאדת בייג'ין 2008 ולזכות בעבודות בהיקף של כ-500 מיליון דולר. כך סבור יחיאל אסיה, מנכ"ל מכון היצוא.

אסיה גילה, כי מכון היצוא מתכנן להקים אשכולות של חברות להשגת הזמנות להערכות לאולימפיאדת בייג'ין 2008.

יאיר אופק, משנה למנכ"ל מכון היצוא ויו"ר ועדת ההיגוי של הפרוייקט "אולימפיאדת בייג'ין 2008" ציין, כי בסך הכל תשקיע ממשלת סין בהכנות לאולימפיאדה כ-32 מיליארד דולרים, מהם כ-12 מיליארד דולר בתשתיות ואיכות הסביבה, וכ-12 מיליארד דולר בתשתיות ומערכות תקשורת מהמתקדמות בעולם.

מנכ"ל מכון היצוא ציין, כי על מנת לסייע לחברות הישראליות להתחרות בפרוייקטים אלו שכר מכון הייצוא בשיתוף עם משרד התמ"ת ,אשר העמיד תקציב מיוחד לפרוייקט זה, את שרותיה של חברה סינית/הונג קונגית אשר הכינה עבור מכון הייצוא תוכנית פעולה מקפת המשלבת פעילויות במישור הממלכתי, פעילויות במישור הפרטני של כל חברה וחברה ופעילויות במישור הפרויקטאלי בהן יקחו חלק מספר חברות המציעות פתרונות משולבים.

אסיה מסר, כי ב-13 במאי יערוך מכון היצוא בשיתוף עם משרד התמ"ת כנס בנושא " השתלבות חברות ישראליות בפרוייקטים - בייג'ין 2008", במלון דויד אינטרקונטיננטל בת"א בהשתתפותם של מר אהוד אולמרט, מ"מ ראש הממשלה ושר התמ"ת; שגריר סין בישראל, מר צ'ן יונג לאנג; מר אלכס גלעדי - חבר הוועד האולימפי העולמי, ראשי חברת השיווק הסינית אפ.אם.ג'י. (FMG) ועוד.

מנכ"ל מכון היצוא הביע תקווה, כי שילוב הפעילויות יחד, ובראש וראשונה מתן המטריה הממשלתית, בתאום עם הפעילויות השווקיות היחודיות של חברת הייעוץ הסינית, והקמת מרכז ישראלי בבייג'ין אשר ימקד פעילותו בקידום

החברות הישראליות לפרוייקטים הקשורים לאולימפיאדה - יתנו סיכוי רב לחברות הישראליות לזכות בחלק מהעבודות הרבות ובעיקר בתחומי האבטחה והתקשורת.

אופק מסר עוד, כי הפעילויות במישור הממלכתי אמורות להתחיל כבר בעת ביקורו הקרוב בסין של השר אהוד אולמרט. לשר יתלוו חברות רבות אשר לחלקן יש עניין רב בפרוייקטים ועתה עוסקים מארגני הביקור באיתור פעילויות ופגישות בדרגים הגבוהים ביותר בסין הן במישור הממלכתי, הוועד האולימפי הסיני והחברות הסיניות הגדולות הלוקחות חלק כקבלנים ראשיים בחלק מהפרוייקטים.

אופק הדגיש, כי בין הפרוייקטים המתוכננים לאולימפיאדת בייג'ין 2008 בתחום התקשורת, ניתן לציין את כל הקשור בטכנולוגיית החלל והעברת שידורים באמצעות לווינים; השקת טכנולוגיית הדור הרביעי בטלפונים הסלולארים; הקמת תשתיות תקשורת דיגיטאלית, שרותי תשלומים באמצעות הטלפוניה וכרטיסים חכמים ועוד; פרויקטים בתחום איכות הסביבה מדובר בפרוייקטים באנרגיה נקיה, חסכון באנרגיה ושימור אנרגיה, מיחזור, טיפול במים; בתחום האבטחה מדובר בפרוייקטים מיוחדים לאימון כח מיוחד ללחימה בטרור, כח לתגובה מהירה, הגנה הקפית לשדות תעופה, לנוסעים ולמטען, ציוד ושיטות מעקב וזיהוי ביומטרי, הגנת רשתות והצפנה ועוד.