עסקאות בהיקף של כ-10 מיליון דולר במשלחת בתחום הרכב

חברת סופרגום מדווחת על מגעים עסקיים מתקדמים ועסקאות מסתמנות בהיקף של כ-10 מיליון דולר ביניהן מול ענקית רכב אמריקאית


00:00 ,02.02.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת סופרגום מדווחת על מגעים עסקיים מתקדמים ועסקאות מסתמנות בהיקף של כ-10 מיליון דולר ביניהן מול ענקית רכב אמריקאית
 
למרות המשבר הכלכלי העולמי והמשבר בתעשיית הרכב האמריקאית המפגשים העסקיים שהתקיימו לפני כעשרה  ימים בארה"ב בין חברות רכב מובילות וחברות ישראליות הניבו תוצאות עסקיות מוצלחות. משלחת מכון היצוא שכללה 15 חברות ישראליות השתתפה במפגשים עסקיים עם חברות מובילות בתחום הרכב ביניהן: פורד, טויוטה, ג'נרל מוטורס, יונדאי, ניסאן, דטרויט דיזל, ופישר דיינמיקס. המפגשים התקיימו במסגרת אירוע "שיתוף פעולה מישיגן - ישראל" ביוזמת מכון היצוא, הנספחות המסחרית בשיקגו וארגון "הגשר העסקי מישיגן ישראל".
 
במסגרת המפגשים הציגה חברת "סופרגום" פתרונות בתחום הרכב בפני חברות אמריקאיות בעקבותיהם היא מקיימת בימים אלה מגעים מתקדמים לעסקאות בהיקף של כ-10 מיליון דולר בטווח של השנתיים הקרובות.
 
אורי פחטר, מנהל פיתוח עסקי של ענף הרכב וקבלנות המשנה במכון היצוא, מסר כי דווקא בימים אלה של משבר מדובר בהזדמנות ייחודית לחברות הישראליות הקטנות יחסית לקבל הזמנות חדשות ולפתח קשרים עסקיים עם לקוחות חדשים. זאת עקב הקשיים עימם מתמודדות חברות מתחרות גדולות שבשל גודלן -  הן מתקשות להגיב לשינויים במשק באופן מהיר (הן אינן יכולות לצמצם את היקף הייצור שלהן במהירות כפי שמתחייב כתוצאה מהירידה במספר כלי הרכב המורכבים על ידי יצרניות הרכב  הגדולות ).
 
יהודה גשייט, מנכ"ל חברת "סופרגום", מסר כי הופתע מאוד מתוצאות המפגשים. "יצאתי למשלחת סקפטי עקב אווירת  המשבר. מהיכרות עם השוק האמריקאי ידעתי כי מתחרים גדולים שלנו שם נפגעו מהמשבר ובעקבות זאת העלו מחירים ואף סגרו מפעלים. כך נוצרה הזדמנות לחברות קטנות וגמישות יותר להיכנס לשוק ביתר קלות. עוד הוסיף גשייט כי במהלך המפגשים בארה"ב ניכר היה כי החברות האמריקאיות מביעות חשש מעבודה עם השוק האסייתי ועם ספקים אמריקאים נוכחיים שמא לא יעמדו באספקת הזמנות.