ענף יבוא הצמיגים יפתח לתחרות מ- 1 בדצמבר 2002

החל מ- 1 בדצמבר 2002 יפתח ענף יבוא הצמיגים לתחרות, בעקבות אישור צו היבוא בכנסת. במסגרת פתיחת הענף לתחרות יתאפשר יבוא חופשי של צמיגים לארץ, ללא התניית היבוא באישור יצרן הצמיגים, וזאת תוך שמירה על התקנים הבטיחותים של הצמיגים


00:00 ,20.11.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
החל מ- 1 בדצמבר 2002 יפתח ענף יבוא הצמיגים לתחרות, בעקבות אישור צו היבוא בכנסת. במסגרת פתיחת הענף לתחרות יתאפשר יבוא חופשי של צמיגים לארץ, ללא התניית היבוא באישור יצרן הצמיגים, וזאת תוך שמירה על התקנים הבטיחותים של הצמיגים.

פתיחת הענף התאפשרה לאחר שמנכ"ל משרד התחבורה, סלמן בן ציון אימץ את מסקנותיה של ועדה מקצועית שהמליצה לפתוח את ענף יבוא הצמיגים לתחרות ובתנאי שהצמיג המיובא יעמוד בדרישות התקן של משרד התחבורה.

מנהלת אגף הרכב במשרד התחבורה, חוה בן ארי ציינה כי הצו החדש יאפשר יבוא צמיגים גם ליבואנים אשר אינם סוכנים של יצרן הצמיגים בארץ ובתנאי שיוכיחו כי הצמיגים המיובאים על ידם עונים לדרישות התקן שנקבעו. בנוסף לכך עליהם להיות בעלי רשיון סחר מטעם משרד התחבורה.

הנוהל הקיים היום מתיר יבוא צמיגים ליבואן בתנאי שקיבל את אישור יצרן הצמיגים ליבוא. הגבלה זו מנעה אפשרות לתחרות חופשית מלאה, דבר שעשוי להוזיל את מחירי הצמיגים לצרכן.

הצו החדש קובע עוד כי היבואן יהיה אחראי על מתן האחריות לצרכן על הצמיגים שיובאו על ידו. משרד התחבורה יקיים הליך של בקרה ואבטחת איכות על הצמיגים המיובאים.

בישראל נמכרים מדי שנה למעלה ממיליון וחצי צמיגים. ענף הצמיגים בארץ כולל היום כ- 50 יבואנים המייצגים כ- 80 יצרני צמיגים מהעולם.