עמיטל דאטה לאגף המכס: על הזוכה במכרז לפיתוח תוכנת סחר חוץ להימנע מלפתח ולשווק תוכנות למשתמשים

בא כוחה של עמיטל דאטה: "במידה ולא תיכלל במכרז ההתניה, הרי שלא יהיה לעמיטל דאטה מנוס מאשר נקיטת הליכים משפטיים בעניין"


00:00 ,31.12.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
בא כוחה של עמיטל דאטה: "במידה ולא תיכלל במכרז ההתניה, הרי שלא יהיה לעמיטל דאטה מנוס מאשר נקיטת הליכים משפטיים בעניין"

יועצה המשפטי של חברת עמיטל דאטה, עו"ד אבי קורדובה, שיגר הבוקר מכתב אל עוזר ברקוביץ' ודוד שמעוני מהנהלת המכס בהתייחסו למכרז הצפוי לצורך פיתוח תכנת סחר חוץ חדשה.

עו"ד קורדובה דורש בתוקף מהנהלת המכס לשקול בחיוב הוספה של סייג למכרז האומר מפורשות שהזוכה במכרז יהיה מנוע, בצורה ישירה ועקיפה, מלעסוק בפיתוח, שיווק, ו/או מכירה של תוכנות מסחריות לציבור המשתמשים בשירותי המכס ובינהם עמילי מכס, משלחים בינלאומיים, חברות בלדרות וכל אותם גופים וחברות שיתחברו אל מערכות המכס שיפותחו על ידי הזוכה במכרז.

"מצב דברים כאמור מביא לדואליות מסוכנת לפיה אותו גוף אשר מפתח מערכות תוכנה עבור המכס, עוסק גם בפיתוח ושיווק תוכנות מסחריות לעוסקים בענף, אשר מתחברות למערכות אשר הוא עצמו מפתח עבור המכס ", נכתב.

עו"ד קודובה מדגיש במכתבו כי "בהכנסת הסייג המבוקש תמנעו את המצב הקיים כיום על פיו, הינכם, בין השאר, נותנים יד למצב של ניגוד ענינים חמור, גורמים להפליה חמורה,פוגעים קשות בעקרון תום הלב, ומסייעים להפרת עקרון השוויון עליו הינכם אמונים כרשות שלטונית".

עורך דינה של עמיטל ציין מפורשות כי במידה ולא תיכלל במכרז ההתניה, הרי שלא יהיה לעמיטל דאטה מנוס מאשר נקיטת הליכים משפטיים בעניין. ההליכים יכללו פנייה לבית משפט למתן צו מניעה האוסר על אגף המכס להמשיך בהליכי המכרז בצורתו הבלתי מוגבלת, או לצו עשה המחייב את המכס לכלול את המגבלה הנ"ל בין תנאי המכרז .

לעומת זאת, כותב עו"ד קורדובה, הכנסת ההסתייגות לתנאי המכרז תביא לתיקון העוול הנמשך בעניין זה ,ואף יכול ויביא לביטולה של המרצת הפתיחה שהוגשה.