עמותת ווטרפרונטס ואיגוד התעשייה הקיבוצית הציגו את תוכנית "אגמים"

התוכנית הממשלתית מיועדת להפוך את ישראל לשחקן עולמי מוביל בשוק פתרונות מים מתקדמים. ישתפו פעולה להפיכת התעשייה הישראלית למובילה במשק המים העולמי


00:00 ,02.04.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

התוכנית הממשלתית מיועדת להפוך את ישראל לשחקן עולמי מוביל בשוק פתרונות מים מתקדמים. ישתפו פעולה להפיכת התעשייה הישראלית למובילה במשק המים העולמי
 
בפורום המים העולמי שנערך בשבוע שעבר במקסיקו סיטי שבו השתתפו נציגים מלמעלה מ-42 מדינות משך הביתן הישראלי תשומת לב רבה. ההתעניינות בטכנולוגית המים ובתעשייה הישראלית הוכיחו כי שוק המים הישראלי כבר החל לבסס את מעמדו בתעשיית המים העולמית.
 
בפגישה שנערכה ב-29 במרץ באיגוד התעשייה הקיבוצית הציגו ארגון ווטרפרונטס, איחוד המים הישראלי, וחברת המים הלאומית "מקורות" את תוכנית "אגמים", התוכנית הממשלתית להפיכת ישראל לשחקן עולמי מוביל בפתרונות מים מתקדמים. בכנס דנו יו"ר ווטרפרונטס אורי יוגב, יו"ר מקורות בוקי אורן, מנכ"ל התעשייה הקיבוצית עמוס רבין ומשתתפים נוספים בהצטרפותה של התעשייה הקיבוצית למהלך הלאומי לקידום ופיתוח תעשיית המים בישראל.
 
אורי יוגב, יו"ר ווטרפרונטס, אמר כי: "התעשייה הקיבוצית והחברות הישראליות מובילות בעולם בתחום ההשקיה ומוצרים נלווים לחקלאות. לצד התחרות הבריאה הקיימת בין החברות הישראליות, קיים שיתוף פעולה נדיר בפיתוח המותג הישראלי ברחבי העולם, כאשר המטרה המשותפת של החברות בתעשייה היא להפוך את ישראל למוקד ידע ומידע בכל נושא המים. התעשייה הקיבוצית צריכה להיות מספיק מהירה כדי לתפוס שותפים פיננסים ואסטרטגיים, להקפיץ את התעשייה מדרגה ולהפוך את התעשיות לחברות בינלאומיות".
 
בוקי אורן יו"ר מקורות, אמר כי: "הגברת המודעות ליזמות הישראלית החלה. עלינו לדאוג בעולם לחשיפה של הטכנולוגיה והידע הקיימים בארץ בתחום המים. התהליך השיווקי החל ועל התעשייה הקיבוצית לקחת חלק במאמץ הלאומי. מקורות נמצאת בתהליך של מינוף הידע הנצבר בחברה ובימים אלה מתגבשת פעילות ברמה הלאומית לשיתוף פעולה בין ישראל למדינות אחרות המתמודדות עם מחסור במים".
 
מנכ"ל איגוד התעשייה הקיבוצית עמוס רבין קרא לתעשיה שבתחום טכנולוגיות הטיפול במים לעשות שימוש במחקר ובפיתוח ולהפוך את המוצרים לחכמים יותר. "יש אצל המדען הראשי תקציבים למו"פ, עלינו להשתמש במחקר ולהוביל את התעשייה המסורתית לפיתוחים טכנולוגיים שיפתחו בפני התעשייה שווקים חדשים".
 
התעשייה הקיבוצית מהווה חלק גדול ומשמעותי בשוק המים הישראלי כמו גם העולמי, חברות כמו דורות, ארד, ארקל, נטפים, פלסטרו, עמיעד מערכות סינון, ברמד הן מהמובילות בתחומן בעולם. ייצוא תעשיית המים בישראל עומד היום על 870 מיליון דולר בשנה, מתוך זה 600 מיליון דולר הם של התעשייה הקיבוצית.