עלייה בביקוש למוצרי מזון ומשקאות ישראליים ברחבי העולם

גידול של כ- 19% ביצוא מזון ומשקאות - בשנת 2007 הסתכם ב- 848 מיליוני דולר


00:00 ,22.01.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

גידול של כ- 19% ביצוא מזון ומשקאות - בשנת 2007 הסתכם ב- 848 מיליוני דולר
 
יצוא המזון ומשקאות גדל ב- 19% בשנת 2007, לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם ב- 848 מיליוני דולרים. מוצרי מזון ישראלים נתפסים כאיכותיים, נותנים מענה לטרנדים עולמיים כגון: מזון בריאות, אורגני, דיאטה ים תיכונית וכו'. שיפור בעמידה בתקנים, שיפור באריזה ועוד. כך מסר יחיאל אסיה, מנכ"ל מכון היצוא.
 
אסיה הוסיף, כי מניתוח יצוא המזון ע"פ ענפי משנה מתברר, כי יצוא מוצרי חלב וגלידה גדל בשנת 2007 בכ- 8% והסתכם בכ- 24 מיליון דולר; יצוא טחינת תבואה וגריסתה גדל ב-6% והסתכם ב- 93.5 מיליון דולר; יצוא מוצרי קונדיטוריה גדל ב- 2007 בכ- 5%, והסתכם בכ- 27 מיליון דולר.
 
יצוא ענף השוקולד והממתקים גדל בשנת 2007 ב-47% והסתכם לכ- 15 מיליון דולר; יצוא מזון מוכן גדל השנה ב- 12% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם בכ- 28 מיליון דולר; יצוא יין ומשקאות חריפים גדל ב-42% והסתכם בכ- 21 מיליון דולר; יצוא בשר ועופות גדל בשנת 2007 בכ-94% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם בכ- 65 מיליון דולר.
 
מניתוח היצוא לפי מדינות וגושי סחר עולה כי בשנת 2007 חל גידול של 15% ביצוא המזון לאיחוד האירופאי (הסתכם בכ- 409 מיליון דולר); גידול של כ- 16% נרשם בסך היצוא של מזון ומשקאות לארה"ב (הסתכם בכ-141 מיליון דולר); גידול של 21% ביצוא המזון לאסיה (הסתכם בכ- 132 מיליון דולר); גידול של כ- 34% נרשם בסך היצוא של מזון ומשקאות למזרח אירופה (הסתכם בכ-110 מיליון דולר); לאמריקה הלטינית נרשם גידול של כ- 18% (הסתכם בכ- 11.5 מיליון דולר) ויצוא הענף לאפריקה גדל ב- 18% (והסתכם בכ- 10 מיליון דולר). (הנתונים מתייחסים לענף המזון, משקאות וטבק).
 
מנכ"ל מכון היצוא, ציין כי יצוא מזון ומשקאות נמצא במגמת עלייה מתמדת וכי בשנים האחרונות (משנת 2003) הוא נמצא במגמת עלייה של כ-15% בממוצע לשנה. המזון הישראלי נתפס כמזון איכותי ואפילו אופנתי, עם ניחוח ים תיכוני מובהק. שמם של המוצרים הישראלים צובר מוניטין והגיוון האתני בישראל, שבא לידי ביטוי במאכלי עדות מוכנים, הולם מאוד את מגמות הצריכה העכשוויות של מזון אתני, ים תיכוני ומזון בריאות. יותר חברות ישראליות בתחום המזון רואות ביצוא מוצריהם כיעד מרכזי בפעילותן וכלי למינוף כלכלי. גם רמת המוצרים והאריזות עולה בהתמדה והדבר משתקף בנתונים.