עיכוב בהחזרי מע"מ ליצואנים

בעקבות החלטת המכס לדחות תשלומי המע"מ ליצואנים, עודד טירה: העיכוב בהחזרי מע"מ ליצואנים בהיקף של כחצי מיליארד ש"ח, יגרום להסתבכויות כספיות ולבעיות נזילות קשות; קורא להנהלת המכס לבצע את התשלום לאלתר


00:00 ,18.12.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
בעקבות החלטת המכס לדחות תשלומי המע"מ ליצואנים, עודד טירה: העיכוב בהחזרי מע"מ ליצואנים בהיקף של כחצי מיליארד ש"ח, יגרום להסתבכויות כספיות ולבעיות נזילות קשות; קורא להנהלת המכס לבצע את התשלום לאלתר; התאחדות התעשיינים שוקלת לפנות לערכאות משפטיות בנושא. אנחנו לא הבנק של המדינה.

העיכוב בהחזרי מע"מ ליצואנים בהיקף של כחצי מיליארד ש"ח, בשל החלטת המכס לדחות את ביצוע ההחזרים בשבועיים ימים (מ-20 בדצמבר ל- 4 בינואר), יגרום להסתבכויות כספיות ולבעיות נזילות קשות של היצואנים והעסקים הגדולים. כך מתריע עודד טירה, נשיא התאחדות התעשיינים.
טירה מציין, כי רק לפני כחודשיים עיכב המכס את החזרי המע"מ בשל העיצומים שנקטו עובדי המכס והמע"מ. דבר שגרם נזק רב ליצואנים.

נשיא התאחדות התעשיינים פנה למנהל המכס והמע"מ, איתן רוב לשלם את החזרי המע"מ כבר ב-20 לדצמבר, ללא כל דחייה ואפילו מתחייבת עבודה של עובדי המכס סביב השעון בשבוע הקרוב.

טירה מתריע, כי אם תשלום ההחזרים לא יבוצע לאלתר, תשקול התאחדות התעשיינים לפנות לערכאות משפטיות, זאת נוכח הנזקים והסיכונים הרבים שלוקחים על עצמם המפעלים, בעקבות המחסור בהון חוזר.

טירה מציין כי דחיית החזרי המע"מ בתקופה של מחנק אשראי בו המשק נמצא כיום, מקשה עוד יותר ועלולה לגרום לכך שהיצואנים יתקשו לעמוד בהתחייבויותיהם למועדי אספקת הסחורות לחו"ל. אנחנו לא הבנק של המדינה.