עודד טירה: סחר החוץ של ישראל הולך ונהרס

עודד טירה: סחר החוץ של ישראל הולך ונהרס והפקידים מנהלי המשא ומתן "ישנים"; הנזק בגין השביתה בנמלים נאמד עד כה ב-740 מליוני שקלים; סחורות בשווי של כ-1.250 מיליארדי שקלים מעוכבות בנמלי הים, בשערי המפעלים, בעסקים ובנמלים זרים


00:00 ,20.07.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
עודד טירה: סחר החוץ של ישראל הולך ונהרס והפקידים מנהלי המשא ומתן "ישנים"; הנזק בגין השביתה בנמלים נאמד עד כה ב-740 מליוני שקלים; סחורות בשווי של כ-1.250 מיליארדי שקלים מעוכבות בנמלי הים, בשערי המפעלים, בעסקים ובנמלים זרים; מגלה - מעבר הסחורות דרך ניצנה ועקבה אינו ישים , נוצר מחסור בחומרי גלם לתעשייה, קווי ייצור הולכים ונסגרים; קורא - לאוצר ולהסתדרות לפעול במשותף להפסקה לאלתר של התוהו ובוהו בנמלים.

סחר החוץ של ישראל הולך ונהרס והפקידים מנהלי המשא ומתן "ישנים". כך מאשים עודד טירה, נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר לשכת התאום של הארגונים הכלכליים.

טירה קורא לאוצר ולהסתדרות לפעול במשותף להפסקה לאלתר של התוהו ובוהו בנמלים, ולהגיע לפתרון מיידי.

להערכת כלכלני התאחדות התעשיינים, השביתה בנמלים גרמה למגזר העסקי נזקים הנאמדים עד כה (כולל היום, 20.7) בכ-740 מליוני שקלים. סחורות בשווי של כ-1.250 מיליארדי שקלים מעוכבות בנמלי הים, בשערי המפעלים, בעסקים ובנמלים זרים.

טירה גילה, כי מעבר הסחורות דרך ניצנה ועקבה אינו ישים , נוצר מחסור בחומרי גלם לתעשייה, קווי ייצור במפעלים הולכים ונסגרים ויבואנים נקלעים לקשיים. בקרוב מאד, אומר יו"ר לשכת התאום, יתחיל להיווצר מחסור במוצרים מוגמרים בשוק הישראלי.

עוד אמר טירה, כי הולך וגדל מספר החברות הישראליות אשר לא יעמדו בלוחות הזמנים ובמועדי אספקה של מוצריהם המיועדים לשוקי העולם. "עמל של שנים ירד לטימיון ובסופו של דבר לא יהיה למי לייצא". אומר טירה.

טירה הוסיף, כי תעשיינים החלו לדווח לו, כי חלק מלקוחותיהם ביטלו את ההזמנות וכי הם אינם מוכנים להמתין יותר עד להגעת הסחורה, זאת מאחר והם אינם מאמינים כי השביתה תסתיים במהרה.

יו"ר לשכת התאום ונשיא התאחדות התעשיינים מציין, כי סחר החוץ של ישראל ובראש ובראשונה היצוא, הוא המפתח לצמיחת המשק. "באין יצוא, אין צמיחה, אין תעסוקה ואין עבודה", אומר טירה. לכן על הפקידים מנהלי המו"מ להזדרז ולהביא לסיום השביתה בנמלים.
 
בתוך כך, נמסר מרשות הנמלים, נכון לשעה 0900 בבוקר, על 38 אניות העומדות בנמלי ישראל.
רשות הנמלים מוסרת כי 38 אניות עומדות בנמלי ישראל, או מחוץ לנמלים. עוד נמסר כי בנמל חיפה נמצאות 14 אניות בנמל בתהליך עבודה או בהמתנה ומחוץ לנמל עומדות 5 אניות.
בנמל אשדוד נמצאות בנמל בתהליכי עבודה או בהמתנה 13 אניות ומחוץ לנמל 3 אניות.
בנמל אילת נמצאות 2 אניות בנמל בתהליכי עבודה או בהמתנה ואניה אחת עוגנת מחוץ לנמל.
עוד נמסר כי התפוקה בנמלים עומדת נכון לעכשו על 30%.