עודד ברוק: הסחר הבינלאומי של ישראל מתכווץ

מנהל האגף הבינלאומי במשרד האוצר אמר בכנס היורוצ'ימברס בת"א: "אחת המשמעויות הקשות של המשבר הנוכחי היא פגיעה בפנסיות האזרחים. משבר שתוצאותיו ימשכו עשרות שנים"


00:00 ,08.09.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

מנהל האגף הבינלאומי במשרד האוצר אמר בכנס היורוצ'ימברס בת"א: "אחת המשמעויות הקשות של המשבר הנוכחי היא פגיעה בפנסיות האזרחים. משבר שתוצאותיו ימשכו  עשרות שנים"
 
עודד ברוק, מנהל האגף הבינלאומי במשרד האוצר אמר הבוקר בתל אביב בכנס הבינלאומי של איגודי לשכות המסחר האירופאיות - היורוצ'יימברס - כי המטרה של שוק ההון היא לתמוך בשוק האמיתי, "זאת" אומר ברוק "בנוסף לתפקיד של 'ייצור' כסף ומימון".
 
ברוק הוסיף כי אחת המשמעויות הקשות של המשבר הנוכחי היא פגיעה בפנסיות האזרחים, משבר, שלדבריו, יש לו משמעויות חברתיות קשות שעלולות להימשך עשרות שנים. "יש להשיב את האמון במערכות הפנסיה המוסדיות", סיכם ברוק.
 
ברוק הזהיר כי הסחר הבינלאומי של ישראל מתכווץ וכי צריך לשמור על השווקים פתוחים לתחרות ולמנוע פרוטקציוניזם. "הממשלות צריכות לתמוך במעסיקים ובעובדים וכך למנוע אבטלה ואיבוד משרות בזמן המשבר".
 
מנגד, אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר ישראל ומי שעומד בראש הכנס הבינלאומי שהתכנס היום לראשונה בישראל, מזהיר מפני התערבות יתר של הממשלות בכלכלה: "ישנה סכנה ברגולציית יתר" אמר לין.
 
"המשבר היה תוצאה של  היעדר ביקורת נאותה ואיבוד מוחלט של הפרופורציות של יחידים אשר ריכזו כוח כלכלי רב מדי. החשש הוא כי עכשיו תהיה תגובת נגד חזקה לביקורת יתר. ביקורת שאינה טובה לצמיחה ולעתיד הכלכלה החופשית".
 
ברוק הביא דוגמא לחשש יתר דווקא מהמגזר הפיננסי. לדבריו, "במוסדות פיננסיים רבים יש נכסים רעילים בדמות אגרות חוב רבות של חברות הממחזרות אגרות אלה ואת חובותיהם. במקביל, יש משבר אמון בשוק ההון ומוסדות פיננסיים נעשו שמרנים יותר ולא מוכנים לספק מימון לעסקים חדשים".