עובדי המכס קיבלו טיפים לזיהוי מוצרים מזויפים

אנשי עסקים הציגו את המותג שלהם בפני אנשי המכס והראו כיצד הוא נפגע מזיופים שונים. הפגיעה בהכנסות המדינה כתוצאה מהפרת הקניין הרוחני נאמדת בכ-91 מיליון דולר בשנה


00:00 ,29.07.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

אנשי עסקים הציגו את המותג שלהם בפני אנשי המכס והראו כיצד הוא נפגע מזיופים שונים. הפגיעה בהכנסות המדינה כתוצאה מהפרת הקניין הרוחני נאמדת בכ-91 מיליון דולר בשנה
 
במפגש ייחודי שהתקיים הבוקר באיגוד לשכות המסחר, הציגו בעלי עסקים את מותגם וכיצד הוא נפגע מזיופים, וכן הדגימו ונתנו "טיפים" לעובדי המכס כיצד לזהות מוצרים מזויפים בכדי למנוע כניסתם לישראל.
 
תופעת זיופי המותגים המסחריים בישראל הולכת וצוברת תאוצה ומאיימת על המגזר העסקי הפועל על פי חוק. יחידות המכס של רשות המסים פועלות למניעת הברחות זיופים לארץ במסגרת אכיפת חוקיות היבוא לישראל.
 
בכדי לקדם את שיתוף הפעולה בין הגופים המתמודדים עם התופעה, התקיים מפגש מיוחד בין נציגי ארגון הגג למלחמה בזיופים והפרת זכויות יוצרים בישראל הפועל באיגוד לשכות המסחר, לבין כ-50 עובדי מכס, מכל רחבי הארץ, שבעבודתם היומיומית מתמודדים עם הניסיונות לייבא ארצה סחורות המפרות זכויות קניין הרוחני וזיופים.
 
במפגש הציגו בעלי העסקים את מותגם וכיצד הוא נפגע מזיופים, וכן הדגימו ונתנו "טיפים" לעובדי המכס כיצד לזהות מוצרים מזויפים בכדי למנוע כניסתם לישראל.
 
מנתוני איגוד לשכות המסחר עולה כי, הפגיעה בהכנסות המדינה (מס חברות ומע"מ) כתוצאה מהפרת הקניין הרוחני נאמדת בכ-91 מיליון דולר בשנה.שוק הפיראטיות במכירות תוכנה מהווה כ- 32% מכלל מכירות התוכנה בישראל; בתחום התקליטים הוא עומד על כ-32%; בתחום הקולנוע שוק הפיראטיות במכירות עומד מזה מספר שנים על 40%; ובתחום התרופות שוק המכירות הפיראטיות עומד על 10%.  על פי נתוני המכס בשנת 2007 נתפסו 383 מקרי הפרה של קניין רוחני וזאת לעומת 349 מקרים בשנת 2006
 
עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, אמר כי גורם ההרתעה הוא קריטי. "בלתי אפשרי לתפוס כל עבריין, לכן ברגע שתופסים עבריין יש להענישו בחומרה ובחריפות. כמו כן יש לתקשר בפומבי את המקרים הללו על מנת ליצור הד ציבורי שיחזק אף יותר את אלמנט ההרתעה."
 
מטעם בעלי הזכויות הציגו נציגים מטעם תעשיית התרופות, המשקאות המשכרים, ההלבשה וההנעלה ועוד.