עו"ד אוריאל לין – נשיא איגוד לשכות המסחר

עו"ד אוריאל לין נבחר לנשיא איגוד לשכות המסחר. לין נבחר במקומו של דני גילרמן שיכנס לתפקיד שגריר ישראל באו"ם בתחילת השנה. בבחירות שהתקיימו ביום חמישי (26 דצמבר 2002 ), קיבל עו"ד לין 498 קולות לעומת 300 קולות שקיבל צבי עמית, שהתמודד מולו


00:00 ,02.01.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
למערכת העתון "שי ספנות ותעופה" נמסר כי עו"ד אוריאל לין נבחר לנשיא איגוד לשכות המסחר. לין נבחר במקומו של דני גילרמן שיכנס לתפקיד שגריר ישראל באו"ם בתחילת השנה. בבחירות שהתקיימו ביום חמישי (26 דצמבר 2002 ), קיבל עו"ד לין 498 קולות לעומת 300 קולות שקיבל צבי עמית, שהתמודד מולו.

לין כיהן במספר תפקידים בכירים בשירות המדינה: מנהל רשות ההשקעות לצפון אמריקה, הממונה על הכנסות המדינה ומנכ"ל משרד האנרגיה והתשתיות. כחבר כנסת כיהן כיו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט, מ"מ יו"ר ועדת הכלכלה, יו"ר הועדה לבטיחות בדרכים ויו"ר ועדת אנרגיה.

כיום משמש לין נשיא ובעלים של חברת "רשת לין" אותה ייסד שהיא גם בעלת השליטה בחברת לין ביכלר בע"מ; באיגוד לשכות המסחר שימש לין כסגן נשיא האיגוד ויו"ר ועדת כלכלה ומסים;חבר נשיאות לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים ויו"ר ועדת המסוי. לאוריאל לין נסיון עשיר בתפקידי ניהול בעולם העסקים, בעריכת דין ובמועצות מנהלים של כמה מן החברות הגדולות במשק: חברת חשמל, צים, מפעלים פטרוכימים, כימיקלים לישראל, דור אנרגיה, יו"ר חברת הנפט הלאומית.

אוריאל לין הינו בעל שני תארי מאסטר במשפטים מהאוניברסיטה העברית בירושלים ומאוניברסיטת ברקלי , קליפורניה.

עם היבחרו הודה לין לכל אלה שנתנו בו אמון ובחרו בו , ובמיוחד לחברי קבוצת לין(*) אשר 8 מחבריה נבחרו כחברי נשיאות לשכת המסחר (מתוך 11 מושבים).

לין אמר כי זוהי תחילתה של תקופה חדשה. "אנו נרחיב את המאבק על מנת שהמשק ימשיך במסלול בו החל בעבר ויהיה מושתת על בסיס העקרונות של משק חופשי בו תתקיים תחרות פתוחה והוגנת".

לין קרא לרשויות המדינה להפנים את העובדה כי החברה והמדינה כולה מונחים על כתפי המגזר העסקי. "מגזר המסחר והשירותים הינו כיום החלק המרכזי בכלכלה הישראלית. חלקו בתוצר העסקי 61% ומועסקים בו 900,000 מתושבי המדינה.יש להעניק למגזר זה את המשקל הנאות בכל ההחלטות הכלכליות הנעשות ע"י רשויות המדינה. יחסי המגזר העסקי עם רשויות המדינה צריכים להיות מושתתים על בסיס שיתוף פעולה פורה ולא על בסיס יחסי תלות שלטוניים".

במצע הבחירות הציג לין את היעדים המרכזיים לפעילות איגוד לשכות המסחר: מחויבות מוחלטת לעקרונות של שוק חופשי; הרחבת והעמקת השירותים הניתנים לעסק הבודד; קידום האינטרסיים הענפיים; ייזום רפורמה מרחיקת לכת בארנונת העסקים; צמצום מעורבות השלטון בעולם העסקים; הפחתת גובה המס הישיר; הפחתת מכסים ומניעת מסי מגן על יבוא; שיוויון בהטבות המס בין העצמאי לשכיר והקלות לשיפור תזרים המזומנים בעסקים.

לין מסר כי יפעל באמצעים הבאים להשגת יעדים אלה: תביעה מהמפלגות טרם יום הבחירות, לפרט במצען מה ההתחייבות שהן מקבלות על עצמן כלפי מגזר העסקים;ניהול מאבק הסברתי על מנת שאופי היחסים בין השלטון למגזר העסקי יושתת על מודל אירופאי; הקמת ועדת-על ממלכתית בעלת סמכויות רחבות לבדיקת הנחיצות של דרישות רישוי ואישורים שלטוניים הנדרשים כיום לצורך ביצוע פעילות עסקית; טיפוח הקשר עם קבוצת חברי כנסת שתשתף פעולה עם איגוד לשכות המסחר למען צמצום הביורוקרטיה, הורדת נטל המס וביסוס עקרונות של שוק חופשי ותחרות הוגנת.


רשימת הנבחרים לנשיאות לשכת המסחר
בנוסף התמודדו בבחירות 22 אנשי עסקים על 11 מושבים בנשיאות לשכות המסחר
הנבחרים הם: אביהו בן נון, נילי קריב, עמי לפידות, דוד אדמון, ישראלה שטיר, יוסי ויליגר, יוסף (ג'ו) בהט, אמיר שני, אורי גרבנאו, אריה גורי וגדעון סיטרמן.


* קבוצת לין - הקבוצה אותה הוביל אוריאל לין בבחירות אוישה ע"י ארבעה חברי נשיאות מכהנים- יוסף בהט, עמי לפידות, נילי קריב ואמיר שני , ושישה מתמודדים חדשים- אביהו בן נון, דוד אדמון, יוסי טופז, יוסי ויליגר, גדעון סיטרמן וזורי נוביץ.