עדכון בהנחייה לגבי סגירת מכולות המיועדות לשטחי הרש"פ

החל מיום 1.9.04 חלה חובה על בעל הטובין או סוכן המכס שלו לסגור בסגר מכס בעל צבע אדום או כתום כל מכולה ימית המשוחררת לשטחי הרש"פ (עזה ויו"ש), לפני עזיבתה את שטח הנמל או מסוף המטענים, הן אם היבואן המשחרר פלסטיני והן אם הוא ישראלי, הן אם המכולה עברה בדיקה בטח


00:00 ,24.08.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
חובה על בעל הטובין או סוכן המכס שלו לסגור בסגר מכס בעל צבע אדום או כתום כל מכולה ימית המשוחררת לשטחי הרש"פ (עזה ויו"ש), לפני עזיבתה את שטח הנמל או מסוף המטענים
 
בשונה מהנחיית המכס מיום 22.2.04 בנושא סגירת מכולות המיועדות לשטחי הרשות הפלשתינאית, ולאור הלקחים שהופקו מתקופת ההפעלה, הודיע ראובן מלצר, מנהל תחום בכיר באגף המכס, כי החל מיום 1.9.04 חלה חובה על בעל הטובין או סוכן המכס שלו לסגור בסגר מכס בעל צבע אדום או כתום כל מכולה ימית המשוחררת לשטחי הרש"פ (עזה ויו"ש), לפני עזיבתה את שטח הנמל או מסוף המטענים, הן אם היבואן המשחרר פלסטיני והן אם הוא ישראלי, הן אם המכולה עברה בדיקה בטחונית והן אם לאו.

על פי ההנחייה החדשה, סוכן המכס ירשום את מספר הסגר ע"ג תעודת המשלוח, לפני מסירתה לנהג המוביל את המכולה ליעדה. ניתן לרשום את הסכום ששולם תמורת הסגר בשדה "ערך סגרים" ברשמון היבוא.

עוד צויין כי המכולה חייבת להגיע למעבר לרש"פ כשהיא סגורה באותו סגר אשר הותקן בנמל או במסוף המטענים ואשר מספרו נרשם על תעודת המשלוח, וזאת באחריות בעל הטובין ומוביל המכולה.

מלצר הדגיש כי רישום מספר הסגר על גבי תעודת המשלוח חייב להיות חפשי ממחיקות ותיקונים. העדר סגר או סגר לא מזוהה עלולים לגרום לעיכובים ותקלות במעבר הכניסה לרש"פ.

על כן, הנחיית המכס מיום 22.2.04 מבוטלת.