סקר מכון היצוא: 41% מהיצואנים רואים בהתפתחות התחרות מצד הודו וסין השפעה לרעה על עסקיהם

מהסקר עולה עוד כי 68% מהיצואנים הישראלים טוענים כי קשיים באיתור מפיצים וסוכנים מהווה חסם עיקרי ליצוא. 9% מהיצואנים הישראלים טוענים כי זיהוי המוצר כישראלי מהווה גורם המפריע ליצוא


00:00 ,28.01.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

מהסקר עולה עוד כי 68% מהיצואנים הישראלים טוענים כי קשיים באיתור מפיצים וסוכנים מהווה חסם עיקרי ליצוא. 9% מהיצואנים הישראלים טוענים כי זיהוי המוצר כישראלי מהווה גורם המפריע ליצוא
 
9% מהיצואנים הישראלים טוענים כי זיהוי המוצר כישראלי מהווה גורם המפריע ליצוא – יש לציין כי כ-3.3% ציינו קושי זה כקושי ראשוני. כך מסר יחיאל אסיה, מנכ"ל מכון היצוא, בהסתמכו על סקר שערך מכון היצוא לאחרונה בקרב כ- 100 יצואנים.
 
על פי ממצאי הסקר, החסם העיקרי בפיתוח היצוא של החברות הישראליות הוא הקושי באיתור סוכנים ומפיצים: כ- 68% ציינו קושי זה כחסם ראשון או שני בפיתוח היצוא (36% ציינו אותו כקושי ראשון); החסם השני עליו הצביעו החברות הוא מידע על שווקים ולקוחות, כ-54% ציינו קושי זה כחסם ראשון או שני בפיתוח היצוא (22% ציינו חסם זה כקושי ראשון); החסם השלישי עליו הצביעו כ-21% מהחברות הוא מימון (11% ציינו חסם זה כקושי ראשוני); החסם הרביעי אותו ציינו כ-20% מהחברות הוא חסמים מנהליים בארצות היעד (כ-11% ציינו חסם זה כקושי ראשוני); החסם החמישי עליו הצביעו כ-9% מהחברות הוא החוסר בידע בשיווק, ניסיון, הכשרה פורמלית, (כ-6.5% ציינו זאת כקושי ראשוני); החסם השישי אותו ציינו כ-9% מהחברות הינו זיהוי המוצר כישראלי (3.3% ציינו זאת כחסם ראשוני); 4.4% מהחברות ציינו את כושר הייצור כחסם האחרון בפיתוח היצוא.
 
עוד עולה ממצאי הסקר, כי העוצמה העיקרית המאפשרת להם להתחרות מול המתחרים הישירים בחו"ל הינה: איכות ואמינות המוצר כ-48% ציינו עוצמה זו כיתרון ראשון או שני בתחרות בחו"ל (כ-31% ציינו אותו כיתרון ראשוני); היתרון השני עליו הצביעו החברות הוא ביצועי המוצר, כ-43% ציינו יתרון זה כיתרון ראשון או שני בפיתוח היצוא (כ-30% ציינו יתרון זה כיתרון ראשון); היתרון השלישי עליו הצביעו כ-21% מהחברות הוא גמישות ומהירות בפיתוח (6.6% ציינו יתרון זה כיתרון עיקרי).
 
אסיה ציין כי השוק האמריקאי הינו השוק האטרקטיבי ביותר לצורך הרחבה המשמעותית של פעילות היצוא בשלוש השנים הקרובות. 36% מהיצואנים כללו שוק זה במקום הראשון או השני בסדר העדיפויות שלהם (בתוך כך, 24.2% ראו בשוק זה עדיפות ראשונה ו-12.1% ראו בו שוק מספר 2 לפיתוח עסקיהם); הודו וסין הם השווקים האטרקטיביים אחרי ארה"ב – כ-30% ראו בהודו שוק אטרקטיבי להרחבת העסקים (בתוך כך, 10% ראו בו כשוק ראשון ו-20% ראו בו שוק מספר 2 בחשיבותו); כ-26.5% ראו בסין שוק אטרקטיבי להרחבת העסקים (בתוך כך, 21% ראו בו כשוק ראשון וכ- 5.5% ראו בו שוק מס' 2 בחשיבותו).
 
עוד מסר, כי מרבית היצואנים רואים בהתפתחויות בדרום מזרח אסיה מקור לדאגה: כ- 41% רואים בהתפתחות התחרות מצד מדינות אלה השפעה על עסקיהם; 28% ציינו שהתפתחויות בדרום מזרח אסיה איננה משפיעה על עסקיהם; 27% דווקא רואים בהתפתחויות בדרום מזרח אסיה השפעה חיובית על עסקיהם כתוצאה מההזדמנויות הנפתחות בפניהם באזור זה.
 
כ-30% מהיצואנים ציינו את הודו כשוק בו היו רוצים לראות סיוע רב של מכון היצוא לצורך קידום עסקיהם (מהם 14.3% ציינו את הודו כיעד ראשון לסיוע לפיתוח עסקיהם); 24.2% ציינו את ארה"ב כשוק בו היו רוצים לראות סיוע רב של מכון היצוא לקידום עסקיהם (מהם 17.6% רוצים לראות את ארה"ב כשוק יעד ראשון לסיוע לפיתוח עסקיהם); כ-21% מהיצואנים רואים את סין כשוק בו היו רוצים לראות בו סיוע רב של מכון היצוא, (מהם 14.3% ראו את סין כשוק יעד ראשון לקבל סיוע).