סקר לשכות המסחר: גידול של כ- 20% במכירות רשתות השיווק לקראת חג הפסח

גידול של כ- 20 אחוזים צפוי במכירות רשתות השיווק השונות, בהן מזון, הלבשה, מוצרי בני קיימא וכלי בית, צפויים במהלך החודש בו חל פסח. כך עולה מסקירה שערך אגף הכלכלה באיגוד לשכות המסחר לקראת חג הפסח, על בסיס נתוני הלמ"ס. לין: העלייה הצפויה השנה תושפע מיציבות המ


00:00 ,17.04.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

גידול של כ- 20 אחוזים צפוי במכירות רשתות השיווק השונות, בהן מזון, הלבשה, מוצרי בני קיימא וכלי בית, צפויים במהלך החודש בו חל פסח. כך עולה מסקירה שערך אגף הכלכלה באיגוד לשכות המסחר לקראת חג הפסח, על בסיס נתוני הלמ"ס.  
 
הסקירה בחנה את התנהגות מדדי המכירות של הרשתות בשנים 2002 - 2004. מהניתוח עולה כי בשלוש השנים האחרונות הייתה עליה ממוצעת של כ- 20 אחוזים בסך כל המכירות ברשתות השיווק בתקופת הפסח, בהשוואה לחודש שקדם לחג, וירידה ממוצעת של כ- 12 אחוזים בחודש שאחרי החג.
 
בשנת 2004 נרשמה עלייה ממוצעת של כ- 25 אחוזים במכירות המזון בחודש הפסח, לעומת ירידה של 7 אחוזים בחודש שלאחר החג. במשך השלוש השנים האחרונות, נרשמה עליה ממוצעת של כ- 40 אחוזים במכירות מוצרי בני קיימא ברשתות השיווק בתקופת הפסח בהשוואה לחודש שקדם לו, וירידה של כ- 26 אחוזים בחודש שלאחר תקופת החג.
 
במכירות ההנעלה נרשמה בשלוש השנים האחרונות עלייה חדה בחודש החג של כ- 30 אחוזים בממוצע, זאת בהשוואה לירידה ממוצעת של כ- 10 אחוזים בחודש שלאחר תום החג. גם במכירות מוצרי המזון נרשמת עלייה ממוצעת של 16 אחוזים ברשתות השיווק בתקופת החג, וירידה ממוצעת של כ- 7 אחוזים בחודש שלאחריו. הגידול הבולט ביותר נרשם במכירות של כלי הבית והמטבח, אשר עלו בשיעור חד של כ- 145 אחוזים בממוצע בתקופת חג הפסח, לעומת ירידה בהיקף של כ- 53 אחוזים בממוצע, בחודש לאחר החג.
 
בשנת 2004, שנת ההתאוששות, נרשמה עלייה של 25 אחוזים בסך המכירות ברשתות השיווק בחודש הפסח בהשוואה לחודש הקודם. עליה זו הייתה גבוהה מהממוצע בשנים הקודמות כתוצאה מהמיתון ומשחיקת השכר.
 
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר התייחס לנתונים ואמר כי, העלייה הצפויה בשנת 2005 תושפע לא רק מקניות החג אלא אף מיציבות המחירים, מהאווירה החיובית, הרגיעה הביטחונית ומעליית השכר הריאלי במשק. נתונים אלה באים לידי ביטוי גם על רקע התחרות בין השוק המאורגן של הרשתות לבין הרשתות הפרטיות, על מגוון המוצרים ועל מחיריהם.