סקר איגוד לשכות המסחר: 70 אחוזים מהמנהלים צופים ששנת 2005 תסתיים עם 4 אחוזי צמיחה

סקר איגוד לשכות המסחר ושלוחת אוניברסיטת דרבי בקרב 131 מנכ"לים ומנהלי שיווק במשק מגלה: 70% צופים ששיעור הצמיחה במשק בשנת 2005 יעמוד על 4%, 68% - ההתנתקות טובה לעסקים, 64% - חל שיפור בפעילות העסקית-שיווקית


00:00 ,01.08.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

סקר איגוד לשכות המסחר ושלוחת אוניברסיטת דרבי בקרב 131 מנכ"לים ומנהלי שיווק במשק מגלה: 70% צופים ששיעור הצמיחה במשק בשנת 2005 יעמוד על 4%, 68% - ההתנתקות טובה לעסקים, 64% - חל שיפור בפעילות העסקית-שיווקית
 
70 אחוזים מהמנהלים צופים ששנת 2005 תסתיים עם 4 אחוזי צמיחה, 20 אחוזים מאמינים ששיעור הצמיחה יעמוד על 3.5 אחוזים, ו- 10 אחוזים מהמנהלים סבורים ששיעור הצמיחה יגיע ל- 5 אחוזים. כך עולה מסקר שערכו איגוד לשכות המסחר ושלוחת אוניברסיטת דרבי בקרב 131 מנכ"לים ומנהלי שיווק בכירים במשק, שהשתתפו בפורום הישראלי לשיווק שהתקיים בסוף השבוע החולף.
 
מהסקר עולה כי 68 אחוזים מהנשאלים הבהירו שלדעתם מבחינה כלכלית ההתנתקות טובה למשק, 20 אחוזים לא הביעו דעה בנושא ואילו 12 אחוזים אמרו שההתנתקות לא תשפיע על עסקיהם. לשאלה האם מדיניות האוצר משיגה את מטרותיה - 65אחוזים ענו "בהחלט כן", 15 השיבו "כן" ואילו 10 אחוזים השיבו "לא", השאר סרבו לענות.
 
עוד עולה מהסקר כי 64 אחוזים מהנשאלים אמרו שהסביבה העסקית-שיווקית בה מתפקד כיום העסק שלהם "טובה יותר" מזו ששררה לפני חצי שנה, 36 אחוזים טענו שלא חל שינוי מלפני חצי שנה. בנוסף, 77 אחוזים מהמנהלים הרבה פחות חרדים להישרדות עסקיהם, בעוד שהשאר ציינו שהמצב כיום אינו שונה מלפני חצי שנה.
 
מנהלי השיווק דירגו את העדפותיהם האישיות של אמצעי קידום המכירות לפי הסדר הבא: אינטרנט-32 אחוזים, פרסום בעיתונות - 25 אחוזים, יחסי ציבור - 20 אחוזים, טלמרקטינג - 11 אחוזים ואחרון - הפעלת אנשי מכירות - 9 אחוזים.
 
82 אחוזים מהמנהלים ציינו שלדעתם מרבית הלקוחות מעניקים חשיבות לאווירה שקיימת בעסק בו הם קונים. בהתייחסם לשאלה האם הפעילויות שמתבצעות בקניונים השונים מסייעות למכירות - 70 אחוזים ציינו שכן, 20 אחוזים השיבו שאין השפעה והשאר לא הביעו דעה. בנוסף, 80 אחוזים מהמנהלים מאמינים שסימפטיה שמפגינים העובדים בעסק ללקוחות מעודדת רכישה חוזרת ויוצרת מערכת אמון טובה בין העסק ללקוחות.
 
בפורום השיווק נכחו 150 מנהלי שיווק, מתחומי רכב ותחבורה, חשמל ואלקטרוניקה, הלבשה והנעלה, תיירות, מזון ומשקאות, היי-טק, אבטחה ועוד. המשתתפים שמעו הרצאות מפי עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר; אבי ביתן, מנכ"ל שלוחת אוניברסיטת דרבי בישראל; ד"ר אלי פישר, יו"ר מפעלי ד"ר פישר; אילון זרמון, מבעלי משרד הפרסום זרמון – גולדמן; שמוליק אפל, מנכ"ל בורגראנץ' ועוד.