סמינר "תוכנה ישראלית" בסינגפור

הנספחות המסחרית בשגרירות ישראל בסינגפור ערכה אתמול סמינר בנושא "תוכנה ישראלית" בסינגפור. הדובר המרכזי בסמינר היה יעקב בר-טוב מחברת טסקום שנשא דברים בנושא בדיקות איכות לפרויקטים בתחום התוכנה


00:00 ,05.05.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
הנספח המסחרי בסינגפור: אנשי העסקים הסינגפורים ידעו להעריך את החברות הישראליות שימשיכו לעשות עסקים כרגיל למרות המצב

הנספחות המסחרית בשגרירות ישראל בסינגפור ערכה אתמול סמינר בנושא "תוכנה ישראלית" בסינגפור. הדובר המרכזי בסמינר היה יעקב בר-טוב מחברת טסקום שנשא דברים בנושא בדיקות איכות לפרויקטים בתחום התוכנה. כמו כן השתתפו מר רונן למדן מרקורי-אינטראקטיב. מר סטפן פו מחברת רד-ור (מקבוצת רד) ומר אד גולדמן מחברת טכנומטיקס. בנוסף ניתנו פרזנטציות כלליות על תעשיית ההיטק הישראלית על ידי הקרן הדו לאומית ישראל סינגפור (SIIRD) והנספח המסחרי בסינגפור אהוד גונן.
חברות ישראליות נוספות שלחו ברושורים (באמצעות ארגון בתי התוכנה הישראלי) שחולקו בביתן מידע שהוקם בסמינר.

בסמינר השתתפו מעל 50 איש שייצגו כ 40 חברות סינגפוריות בינהן חברות מובילות בסינגפור כגון מפעיל הסלולר (Star hub), חברת המחשוב המרכזית של הממשלה (NCS), חברת HP, קרן ההשקעות הממשלתית לטכנולוגיה, הרשות הצבאית למו"פ (DSTA), חברת ST וכן ספקים ומפיצים של תוכנות וחברות נוספות בתחום.

הנספחות המסחרית בסינגפור מבקשת לציין כי באמצעות קיום הסמינר בתקופה זו בה ניכרת חוסר ודאות בשווקי אסיה לאור מגפת הSARS מנסה משרד התמ"ס לחדד את המסר כי שווקים אלו הינם שווקים חשובים ביותר ליצוא הישראלי.
"אנשי העסקים הסינגפורים ידעו להעריך את החברות הישראליות שימשיכו לעשות עסקים כרגיל למרות המצב ויעמדו לצידם בשעה קשה זו" אמר הנספח המסחרי בסינגפור, אודי גונן.
כמו כן הוסיף גונן כי הוא ממליץ להעריך כל נסיעה ואירוע באופן עינייני ולהתעדכן אצל רשויות הבריאות בישראל, שגרירויות ישראל במדינות הרלוונטיות וארגון הבריאות העולמי לפני ביטול פעילות עסקית במדינות אסיה.

היצוא הישראלי לסינגפור עמד על 265 מליוני דולר ארה"ב בשנת 2002. במהלך הרבעון הראשון של שנת 2003 חלה ירידה של 3% ביצוא הישראלי לסינגפור לעומת הרבעון המקביל בשנת 2002. מעל 75% מהיצוא הישראלי לסינגפור הינו של מוצרי הי-טק.