סמינר כלכלי טכנולוגי צרפת ישראל בפריז

ינון אלרועי: הסכם המו"פ שנחתם בין אלקטל למדען הראשי בתחילת החודש, עשוי למנף עוד יותר את השת"פ הקיים, ומהווה סימן דרך לחברות טכנולוגיה בינלאומיות לגבי פוטנציאל שת"פ עם ישראל


00:00 ,30.11.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
ינון אלרועי: הסכם המו"פ שנחתם בין אלקטל למדען הראשי בתחילת החודש, עשוי למנף עוד יותר את השת"פ הקיים, ומהווה סימן דרך לחברות טכנולוגיה בינלאומיות לגבי פוטנציאל שת"פ עם ישראל

סמינר כלכלי טכנולוגי צרפת ישראל התקיים בסוף השבוע בפריז, בפעם הרביעית, בארגון המחלקה המסחרית בשגרירות ישראל בצרפת, לשכת המסחר צרפת ישראל ולשכת המסחר של פריז, כך מסר ינון אלרועי הנספח המסחרי של משרד התמ"ת בצרפת.

מנכ"ל אלקטל, סרג' טשורוק, אשר היה הדובר המרכזי בכנס, סקר את מדיניותו בדגש על כיווני המו"פ של החברה. החברה המעסיקה 60 אלף עובדים, הינה בעלת היקף מכירות של 13 מיליארד יורו, פעילה ב- 130 מדינות ומשקיעה 13% מהמחזור שלה במו"פ. טשורוק אמר כי החברה מחפשת את מקורות הצמיחה שלה במקומות בהן היא יכולה למצוא מצוינות והתמחות. בשנים האחרונות במקביל למקומות אחרים, זיהו את ישראל ככזו. עוד אמר כי החברה משתפת פעולה עם 40 חברות ישראליות ובוחנת גם אפשרויות השקעה בחברות מסוימות.

ינון אלרועי אומר כי הסכם המו"פ שנחתם בין חברת אלקטל למדען הראשי בתחילת החודש, עשוי למנף עוד יותר את השת"פ הקיים, ומהווה סימן דרך לחברות טכנולוגיה צרפתיות ובינלאומיות לגבי פוטנציאל שת"פ עם ישראל.

ינון אלרועי מוסר כי בכנס השתתפו שגריר ישראל בצרפת, ניסים זוילי, מנכ"ל אלסטום אינטרנשיונל, אטיין דה, מזכיר ויונדי אינוירומנט, פרנסואה אבקין, מנכ"ל תע"א, משה קרת, נשיא רד בינת, יהודה זיספלד, סגן נשיא צ'ק פוינט, גונן פינק, סמנכ"ל משרד האוצר, דן קטריבס ומנהל הקשרים הבינלאומיים במדען הראשי, עזי המר.

פרנסואה לוס, השר הצרפתי לסחר חוץ אשר פתח את האירוע, אמר כי ישראל היא אחת ממדינות היעד ליצואנים הצרפתיים וכי במהלך שלושת החודשים הקרובים תגובש תוכנית עבודה על מנת לחשוף ליצואנים הצרפתיים את הפוטנציאל הקיים בה בצורה משמעותית יותר.

מזכיר חברת ווינדי אינוורומנט, אמר כי החברה בעלת מחזור מכירות של 28.5 מיליארד יורו פועלת בישראל בתחומי איכות הסביבה והתחבורה. לדבריו, גורמים שונים מגזימים בהחמרתם עם הכלכלה הישראלית ועם יכולתן של חברות זרות לפעול בה. אבקין אמר כי מערכת החוק בישראל,השקיפות, המערכת הבנקאית ונכונותה של המערכת הבנקאית להשתתף בסיכונים, הם יתרון לפעילות בישראל.

אטיין דה, מנכ"ל אלסטום אינטרנשיונל יצרן בתחום תחבורה קוית ואנרגיה אחד השותפים בהקמת הרכבת הקלה בירושלים מסר כי החברה רואה בישראל שוק אסטרטגי וכי בקרוב תפתח נציגות קבועה בישראל. לדבריו, עד סוף השנה תיחתם המעטפת הפיננסית של קונצורסיום הרכבת הקלה בירושלים.

ינון אלרועי, מוסר עוד כי מערכת היחסים המסחריים בין שתי המדינות מתחממת והוסיף כי בשבוע האחרון התקיים בפריז מעין "שבוע כלכלת ישראל": משרד האוצר הצרפתי, ארגון קרנות ההון סיכון הישראלי, השגרירות בצרפת ומקביליהם ערכו לראשונה כנס הון סיכון צרפתי ישראלי מוצלח בנוכחותם של 300 גורמים מקצועיים. למחרת התקיימה ארוחת הגאלה השנתית של לשכת המסחר בנוכחות שר האוצר הצרפתי. לדבריו, הנוכחות באירועים עולה בכל שנה ומאפשרת חשיפה טובה יותר לפוטנציאל הקיים בישראל.

היצוא לצרפת עלה בסוף הרבעון השלישי בכ- 8.5% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2003.