סמינר בירושלים לעובדי המכס הפלסטיני בשיתוף המכס הישראלי

הרשות הפלסטינית וישראל פועלות על פי הסכם פריס מ-1994 תחת מעטפת מכס אחת. עובדי מכס ישראלים מעבירים לעמיתיהם הרצאות בנושאים כגון סיווג סחורות, נוהלי שחרור סחורות מהמכס, הסכמי אס"ח ועוד


00:00 ,28.11.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

הרשות הפלסטינית וישראל פועלות על פי הסכם פריס מ-1994 תחת מעטפת מכס אחת. עובדי מכס ישראלים מעבירים לעמיתיהם הרצאות בנושאים כגון סיווג סחורות, נוהלי שחרור סחורות מהמכס, הסכמי אס"ח ועוד
 
השבוע נפתח בירושלים סמינר לעובדי מכס של הרשות הפלסטינית (מהגדה המערבית) בנושאי מכס במימון USAID (זרוע סיוע החוץ של ממשלת ארה"ב), כאשר תוכן הקורס וההרצאות הם באחריות מינהל המכס ברשות המסים .
 
הסמינר מתקיים במלון ריג'נסי בשני מחזורים של שבועיים כל אחד, כאשר בכל אחד מן המחזורים משתתפים כ-25 עובדי מכס פלסטיניים מג'נין, שכם, טול כרם, רמאללה, בית לחם וחברון. המחזור הראשון החל השבוע במושב חגיגי במעמד סגן ראש מינהל המכס, ראובן מלצר, ומנהל המכס של הרשות הפלסטינית, חאתם יוסף. 
 
במהלך הקורס, עובדי מכס ישראלים מעבירים לעמיתיהם הפלסטיניים הרצאות בנושאים החיוניים לתפקוד כל רשות מכס, כגון סיווג סחורות על פי תעריף המכס, הערכה, נוהלי שחרור סחורות מהמכס, הגנה על קניין רוחני, דיני סוכני המכס, הסכמי אזור סחר חפשי, יצוא, מחסנים רשויים וכן נושאים רבים נוספים.
 
ידע זה חיוני למכס הפלסטיני, לאור העובדה שהרשות הפלסטינית וישראל פועלות על פי הסכם פריס מ-1994 תחת מעטפת מכס אחת, המחייבת את שני הצדדים על פי כללים אחידים בכל הנוגע למדיניות היבוא ודיני היבוא.
 
בבסיס היוזמה הרצון המשותף של שלושת הצדדים: ממשלת ארה"ב המעוניינת לעודד כל שיתוף פעולה בונה בין הצדדים, המכס הפלסטיני המבקש לחזק את הכלים והידע שבידיו על מנת לשפר את יכולותיו כרשות מכס לכל דבר, ומינהל המכס בישראל המעוניין להביא באמצעות הדרכות כאלה למכנה משותף רחב ככל האפשר בין המכסים של שני הצדדים, דבר אשר יאפשר לעבוד בתאום ועל בסיס תפישה חוקית ונוהלית זהה ככל האפשר, במסגרת מעטפת המכס האחידה.
 
מלצר אמר במעמד הפתיחה כי הצלחת הסמינר יכולה להעיד על אפשרויות שיתוף הפעולה בין הצדדים, על בסיס רצון טוב וכבוד הדדי.