סין החלה לאכוף תקנות חיטוי אריזות עץ

התקנות אמנם נכנסו לתוקפן כבר בינואר אבל תינתן תקופת הסתגלות עד 1 ביוני 2006. במהלך תקופת ההסתגלות יתקבלו מטענים ארוזים באריזות עץ ללא סימון במידה ואליהם יצורף אישור רשמי מטעם השלטונות המאשר כי האריזה עברה טיפול


00:00 ,11.01.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

סין החלה באכיפת תקנות ה- Wood Packaging Materials (ר"ת WPM) על בסיס ה-ISPM No.15 החל מה-1 בינואר 2006.
 
התקנות אמנם נכנסו לתוקפן כבר בינואר אבל תינתן תקופת הסתגלות עד 1 ביוני 2006. במהלך תקופת ההסתגלות יתקבלו מטענים ארוזים באריזות עץ ללא סימון במידה ואליהם יצורף אישור רשמי מטעם השלטונות המאשר כי האריזה עברה טיפול.
 
עוד נקבע שבמידה ולא יהיה סימון מתאים, יבואנים יצויינו כמפירי חוק ובאם ימצאו מזיקים באריזות העץ, המארז יטופל  או יושמד. עוד נמסר כי בתקופת ההסתגלות לא יתאפשר החזרת המטען.
 
כידוע, תקן ISPM 15מחייב טיפול בחום או במתיל ברומיד וסימון של אריזת העץ בלוגו ייחודי המאשר כי העץ טופל בהתאם לדרישות התקן. התקן אינו מתייחס לעץ מעובד כגון סנדוויץ, MDF, סיבית (לוחות מעובדים של עץ שנגרס לגודל קטן מ 6 מ"מ ועבר בתהליך יצורו הדבקה, לחץ גבוה וחום). עבורם לא נדרש כיום כל טיפול.
 
במהלך השבוע הראשון שבו נכנסו התקנות לתוקפן, נמסר רק על מעט מקרים של הפרת התקנות באזור הדרומי ליד הונג קונג וכי לא נמנע מאף אניה קונבנציונאלית מלהיכנס מסיבה של סימון על גבי מטענים אישיים.
 
בראש רשימת המדינות המייצאות לסין נמצאות יפן, השוק האירופי, ארה"ב, ארגון האומות של דרום מזרח אסיה וקוריאה.