סחר חקלאי עם הפלשתינאים גם במהלך ההתנתקות ואחריה

"המדיניות של הממשלה תהיה להמשיך בסחר החקלאי עם הפלשתינאים גם במהלך ההתנתקות ואחריה", כך אמר שר הבטחון, שאול מופז, בפגישה עם מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל, גיורא סלע, ונציגי המגדלים. השר מופז אמר שעם זאת יתכן שיהיו קשיים נקודתיים בהכנסה והוצאה של תוצרת ח


00:00 ,21.06.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

"המדיניות של הממשלה תהיה להמשיך בסחר החקלאי עם הפלשתינאים גם במהלך ההתנתקות ואחריה", כך אמר שר הבטחון, שאול מופז, בפגישה עם מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל, גיורא סלע, ונציגי המגדלים. השר מופז אמר שעם זאת יתכן שיהיו קשיים נקודתיים בהכנסה והוצאה של תוצרת חקלאית לרצועה בשל הארועים.
 
נציגי המגדלים העלו בפגישה את הבעיה הקשה שנוצרה בענף מאחר וחל עיכוב בהוצאת 31 אלף מיכלי פרי מסוג "דולב" הנמצאים ברצועה מסיבות טכניות. לדבריהם, הדבר גורם למחסור במיכלי פרי בארץ ולקושי בביצוע קטיף פירות הקיץ ופעילות בתי האריזה. השר מופז הבטיח לטפל באופן אישי והנחה את אנשי משרדו לקדם את החזרת מיכלי הפרי מול מנגנוני הבטחון הפלשתינאים ברצועת עזה.
 
השר מופז אמר שהוא רואה בבטחון הכלכלי של החקלאים במדינה מרכיב בבטחון הלאומי של מדינת ישראל ובכוונתו להפעיל את קשריו האישיים עם הרשות הפלשתינאית כדי לסייע לחקלאים הישראליים בשיווק תוצרתם.
 
בפגישה השתתפו דוד לוי, יועץ שר הבטחון, יצחק קולונימוס, מזכיר ארגון מגדלי הבננות, אבשי הרצוג ממושב אלמגור המשווק פירות לרצועת עזה, יוסי סיידה, מנהל בית האריזה במרון ויורם מועלם, מנהל שיווק "פרי פסגות".
 
מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות, גיורא סלע, הודה במפגש לשר מופז על הסדר יצוא תפוחי העץ לסוריה שהקל על מגדלי הפירות ותרם לרווחיות בכל העונה. כמו כן אמר סלע שהמגדלים מעריכים את מחויבותו של השר לפתרון הבעיות בשיווק הפרי לרצועת עזה. בסיום הפגישה הגישו המגדלים לשר סלסלה של מיטב פירות הקיץ.