סחר חוץ לפי ארצות - יוני 2005

על פי נתוני המגמה: עלייה ביבוא הסחורות מארצות האיחוד האירופי, ארצות אסיה ומקבוצת יתר ארצות העולם. נמשכת העלייה ביצוא הסחורות לארצות הברית


00:00 ,19.07.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

על פי נתוני המגמה: עלייה ביבוא הסחורות מארצות האיחוד האירופי, ארצות אסיה ומקבוצת יתר ארצות העולם. נמשכת העלייה ביצוא הסחורות לארצות הברית

בחודשים ינואר-יוני 2005 הסתכם יבוא הסחורות (למעט יהלומים) ב-17.5 מיליארד דולר. 38% מהיבוא היה מארצות האיחוד האירופי, 16% מארצות הברית, 18% מארצות אסיה והשאר מיתר ארצות העולם.
 
יצוא הסחורות (למעט יהלומים) הסתכם בחמשת החודשים הראשונים של שנת 2005 ב-13.0 מיליארד דולר. באותה תקופה היווה יצוא הסחורות (למעט יהלומים) לארצות האיחוד האירופי 36%, היצוא לארצות הברית 27%, היצוא לארצות אסיה 15% והשאר ליתר ארצות העולם.
 
על כך נמסר מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, על סמך נתונים ארעיים על הסחורות שעברו במכס ואשר אינם כוללים את הסחר בין ישראל לרשות הפלשתינית. כמו כן, הנתונים אינם כוללים יבוא ויצוא שירותים (הכוללים שירותי תוכנה). נתונים על כלל יצוא ויבוא סחורות ושירותים מתפרסמים במסגרת מאזן התשלומים מדי רבע שנה.
 
המאזן המסחרי
 
נתוני המאזן המסחרי (למעט יהלומים) בחודשים ינואר-יוני 2005 מצביעים על עודף בסחר עם ארצות הברית (0.7 מיליארד דולר). לעומת זאת, באותה תקופה נרשם גירעון במאזן המסחרי עם ארצות האיחוד האירופי (1.9 מיליארד דולר), עם ארצות אסיה (1.2 מיליארד דולר) ועם יתר ארצות העולם
(2.1 מיליארד דולר).
 
על פי נתוני המגמה שחושבו בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לאחר ניכוי העונתיות הרגילה וגורמים בלתי סדירים, עלה יבוא הסחורות (למעט יהלומים, אניות ומטוסים וחומרי אנרגיה) באפריל-יוני ב-6.6% בחישוב שנתי.
 
היבוא מארצות האיחוד האירופי, על פי נתוני המגמה, עלה ב-8.3% בשלושת החודשים האחרונים בהמשך לעלייה של 2.4% במרס. היבוא מארצות אסיה עלה באפריל-יוני ב-11.8%, בהמשך לעלייה של 7.4% בחודשים ינואר-מרס. היבוא מיתר ארצות העולם עלה בשלושת החודשים האחרונים ב-35.5% בחישוב שנתי, בהמשך לעלייה של 40.4% ינואר-מרס.
לעומת זאת, היבוא מארצות הברית ירד בשלושת החודשים האחרונים ב-19.5% בחישוב שנתי, בהמשך לירידה של 16.0% ינואר-מרס.
 
ביצוא הסחורות (למעט יהלומים), נרשמה על פי נתוני המגמה, ירידה של 2.4% בשלושת החודשים האחרונים.
היצוא לארצות הברית עלה באפריל-יוני ב-7.9% בחישוב שנתי, בהמשך לעלייה של 6.2% בחודשים ינואר-מרס. היצוא לארצות האיחוד האירופי ולארצות אסיה עלה בחישוב שנתי בחודש יוני, ב-2.4% וב-8.7% בהתאמה.
לעומת זאת, היצוא לקבוצת יתר ארצות ירד בשלושת החודשים האחרונים ב-6.9% בהמשך לירידה של 1.2% בחודשים ינואר-מרס.