סחורות בשווי של כ- 680 מליון ש"ח מעוכבות בנמלי הים והאויר

משה נחום, ראש אגף סחר חוץ בהתאחדות התעשיינים מסר, כי העיצומים במכס גרמו לעיכוב בפועל של סחורות בשווי של כ-680 מליון ש"ח בנמלי הים והאויר של ישראל. מדובר בסחורות בכ-200 מליון ש"ח המעוכבות בנמלי הים וסחורות בהיקף של כ-400 מליון ש"ח המעוכבות מנמלי האויר


00:00 ,07.04.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
העיצומים במשק גרמו נזק של כ-275 מליון ש"ח בשל אובדן תוצר; סחורות בשווי של כ-680 מליון ש"ח מעוכבות בנמלי הים והאויר; נפתחו המעברים היבשתיים בין ישראל לירדן.

מאז החלו העיצומים במשק (כולל היום) נגרם נזק של כ-275 מליון ש"ח כתוצאה מאובדן תוצר. כך מעריכים כלכלני התאחדות התעשיינים.

משה נחום, ראש אגף סחר חוץ בהתאחדות התעשיינים מסר, כי העיצומים במכס גרמו לעיכוב בפועל של סחורות בשווי של כ-680 מליון ש"ח בנמלי הים והאויר של ישראל. מדובר בסחורות בכ-200 מליון ש"ח המעוכבות בנמלי הים וסחורות בהיקף של כ-400 מליון ש"ח המעוכבות מנמלי האויר. מדובר בסחורות נכנסות והן בסחורות היוצאות מישראל.

נחום ציין, כי עדיין אין אפשרות לייצא מבלי לקבל אישורים מיוחדים מוועדת החריגים של אנשי המכס (מטה השובתים). מדובר במאות בקשות לשחרור סחורות מהמכס שעדיין נערמים אצלהם.

נחום מציין, כי מאות מכולות יצוא ויבוא תקועות בנמלי חיפה ואשדוד, דבר הגורם לסתימת הנמלים ולעיכובים. גם בשדה התעופה נאספות מכולות רבות.

ראש אגף סחר חוץ מסר, כי נפתחו המעברים למשאיות הישראליות והירדניות שהיו תקועות בגבול בין שתי המדינות.