סוף למכירות הפומביות: סיגריות וטבק מוברחים - יושמדו

אגף המכס קבע נוהל אחיד להשמדת סיגריות וטבק מוברחים ומבטלת את נוהג המכירות הפומביות; המכס ישמיד מוצרי טבק וסיגריות שנתפסו בנמלי האוויר והים, כולל באולמות הנוסעים, וכן במעברי הגבול היבשתיים ובגבול ישראל-מצריים. המוצרים המוברחים יועברו להשמדה על ידי חברת 'נע


00:00 ,26.12.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

אגף המכס קבע נוהל אחיד להשמדת סיגריות וטבק מוברחים ומבטלת את נוהג המכירות הפומביות; המכס ישמיד מוצרי טבק וסיגריות שנתפסו בנמלי האוויר והים, כולל באולמות הנוסעים, וכן במעברי הגבול היבשתיים ובגבול ישראל-מצריים. המוצרים המוברחים יועברו להשמדה על ידי חברת 'נעמן', תוך שבוע ימים מיום תפיסתם. 
 
החלטה על קביעת נוהל אחיד להשמדת סיגריות וטבק מוברחים נמסרה בפניה רשמית של המכס להנהלת איגוד לשכות המסחר, בעקבות תלונות חוזרות ונשנות של יבואני הסיגריות.
 
עפ"י הודעת המכס הנוהל החדש והאחיד להשמדת סיגריות וטבק מוברחים שנתפסו, יחליף את הנוהל שהיה עד כה שלפיו המכס קיים מכירות פומביות של חלק מהמוצרים המוברחים, או השמיד אותם, בצורה לא עקבית מבלי ליידע את היבואנים.
 
בעיית הטיפול של המכס בסיגריות וטבק מוברחים הועלתה לראשונה על ידי יבואני הסיגריות בכנס זיופים שהתקיים באיגוד לשכות המסחר לפני כחודש (ב- 27 בנובמבר, 2006). בכנס, נפגשו נציגים מארגון הגג למלחמה בזיופים והפרת זכויות יוצרים בישראל, המאוגד באיגוד לשכות המסחר, עם כ-40 עובדי מכס, מכל רחבי הארץ, שבעבודתם היומיומית מתמודדים עם הניסיונות לייבא ארצה סחורות המפרות זכויות קניין הרוחני וזיופים.