סוכני מכס ת"א: ריבוי בדיקות פיזיות בנתב"ג מעכב שחרור טובין

טוענת כי חל גידול עצום בשיעור הבדיקות הפיזיות של משלוחי טובין המיובאים לארץ דרך בית המכס נתב"ג. רשות המסים בתגובה: בחודש הקרוב יצטרפו בודקים חדשים לשירות


00:00 ,12.11.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

טוענת כי חל גידול עצום בשיעור הבדיקות הפיזיות של משלוחי טובין המיובאים לארץ דרך בית המכס נתב"ג. רשות המסים בתגובה: בחודש הקרוב יצטרפו בודקים חדשים לשירות
 
לשכת סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים בתל אביב פנתה אתמול באמצעות עו"ד גיל נדל במכתב לגובה המכס בנתב"ג, מר רפי גבאי, והתלוננה על השיעור המופרז, כדבריה, של הבדיקות הפיזיות בבית המכס נתב"ג. עותקים מהמכתב לגובה מכס נתב"ג הועברו לדורון ארבלי, ראש מנהל המכס, ואל ראובן מלצר, סגן ראש מנהל המכס.
 
לאחרונה, טוען עו"ד גיל נדל במכתבו, חל גידול עצום בשיעור הבדיקות הפיזיות של משלוחי טובין המיובאים לארץ דרך בית המכס נתב"ג.
 
יחד עם זאת. ועל אף הגידול בשיעור הבדיקות, נטען במכתב לגובה מכס נתב"ג, מספר הבודקים בבית המכס בנתב"ג לא הוגדל בהתאם, והדבר גורם לסרבול ההליכים ולעיכובים בלתי סבירים בשחרור הטובין ואף פוגע ביבוא הטובין למדינת ישראל.
 
לשכת סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים תל אביב מבקשת במכתבה את טיפולו הדחוף של גובה מכס נתב"ג באופן שיביא לייעול וזירוז שחרור הטובין מפיקוח המכס בבית המכס נתב"ג, וכן את הסיבה לגידול שחל בשיעור הבדיקות הפיזיות בנתב"ג לאחרונה.
 
ממשרדו של עו"ד גיל נדל נמסר כי היום התקבלה תגובתו של גובה מכס נתב"ג, מר רפי גבאי, בה הוא מודה כי אכן חלה פגיעה מסוימת ברמת השירות, וזאת עקב יציאתם של מספר בודקים לקורסים שונים. עוד ציין מר גבאי כי בית המכס עושה כל מאמץ על מנת לטפל בכל הבדיקות במהירות האפשרית לרבות עבודה בלילה במסגרת המשמרת השנייה.
 
מדוברות רשות המסים נמסר כי בחודש הקרוב יצטרפו בודקים חדשים לשורותיה של יחידת הבודקים, דבר שיש בו כדי לשפר משמעותי את השירות הניתן כיום.
 
עוד נמסר כי עד לגיוס הבודקים החדשים, מכס נתב"ג עושה כל מאמץ לטפל במהירות האפשרית בכל הבדיקות, כולל בשעות הלילה במסגרת המשמרת השנייה.
 
עו"ד נדל ביקש לציין כי לשכת סוכני המכס ת"א תעקוב מקרוב אחר המתרחש בעניין הבדיקות הפיזיות וחזרתו של המצב ביחידת הבודקים לתיקונו.