סוכני המכס והמשלחים למנכ"ל משרד הבריאות: עצור הקטסטרופה בתחנות ההסגר

סוכני המכס והמשלחים פנו הבוקר בקריאה דחופה לפרופ' אבי ישראלי וביקשו את התערבותו בנושא התקלקלותם של מטעני מזון. טוענים: תוצאה ישירה של קצב עבודה איטי. משרד הבריאות בתגובה: פנינו למשרד האוצר לקבל סיוע בכוח אדם ומשאבים


00:00 ,27.05.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

סוכני המכס והמשלחים בסניף ת"א פנו הבוקר בקריאה דחופה לפרופ' אבי ישראלי וביקשו את התערבותו בנושא התקלקלותם של מטעני מזון. טוענים: תוצאה ישירה של קצב עבודה איטי. משרד הבריאות בתגובה: פנינו למשרד האוצר לקבל סיוע בכוח אדם ומשאבים
 
לשכת סוכני המכס והמשלחים הבינ"ל בתל אביב שלחה היום קריאה דחופה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' אבי ישראלי, בנושא התקלקלותם של מטעני מזון עקב עיכוב שחרורם על ידי תחנות הסגר בנמלים ובמעברי הגבול.
 
חברי הלשכה התל אביבית מבקשים ממנכ"ל משרד הבריאות להתערב ישירות ובאופן דחוף ביותר ולעצור את "הקטסטרופה" ואת ההתדרדרות של קלקול מטעני המזון הנמצאים בנמלים תחת השמש.
 
סוכני המכס והמשלחים הבינ"ל מסניף תל אביב מוסיפים וכותבים כי סיבת ההקפדה היתרה גורמת למאות מכולות עם מוצרי מזון וחומרי גלם לתעשיית המזון לעמוד בשטחי נמל אשדוד חיפה ובמעברים היבשתיים וכתוצאה מכך להתקלקל.
 
לדברי סוכני המכס והמשלחים, המייצגים לדבריהם מאות יבואני מזון ובעלי מפעלי מזון, מטעני המזון המתקלקלים הינם "תוצאה ישירה של קצב עבודה איטי הנהוג על ידי פקחי תחנות ההסגר".
 
כזכור, גם אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, פנה בשבוע שעבר במכתב דחוף למנכ"ל משרד הבריאות וביקש את התערבותה המיידית של הנהלת משרד הבריאות, שתנחה את העובדים בתחנות ההסגר בנמלים לחזור לצורת עבודה שפויה, וזאת "על מנת למנוע מצב של קריסה מוחלטת של מערך יבוא המזון בישראל ופגיעה בכלל הציבור הישראלי", כדברי לין.
 
לין כתב בפנייתו למנכ"ל משרד הבריאות כי "מרגע שהוגש כתב אישום ב'פרשת רמדיה' כנגד חלק מאנשי משרד הבריאות, בתחילת מאי השנה, נוצרה תגובת יתר מופרזת, מעבר לכל פרופורציה, של עובדי תחנות ההסגר של משרד הבריאות בנמלים, הבאה לידי ביטוי בביצוע בדיקות מעבדה לכל משלוחי מזון רגיל, דבר שאין לו אח ורע בעולם המערבי. מדובר בפעולה מחאה מכוונת של העובדים כנגד החלטת הפרקליטות, וזאת על חשבון המגזר העסקי והצרכנים. לא מדובר רק בנקיטת זהירות אלא לפעולות שהן מעבר לכללי הזהירות הנדרשים מנושא משרה בשירות המדינה".
 
לטענת לין, העובדים בתחנות ההסגר לא מפעילים שיקול דעת ונוקטים בפעולות 'להגנה עצמית' על ידי ביצוע בדיקות פיזיות לכל משלוח מזון המגיע מחו"ל, לפני אישורו ושחרורו על ידי המכס.
 
ממשרד הבריאות נמסר בתגובה כי "אנו עושים מאמצים גדולים כדי לעמוד בלחץ הכבד ובצורך להקפיד על הבדיקות. פנינו למשרד האוצר כדי שיסייע לנו בתוספת כוח אדם ומשאבים במטרה להתמודד עם המצב הקיים".